تفاوت اینترنت پاک در اینترنت ملی

به گزارش افکارنیوز،وزیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قطعا خود شبکه ملی اطلاعات نمونه و پایلوتی خواهد بود که برخی ایده‌ها که به مفهوم کلی اینترنت پاک مربوط می‌شوند آنجا پیاده‌سازی شوند.

او با یادآوری این که این طرح از زمان طرح شدن مورد توجه کشور‌های مختلف دنیا قرار گرفته، در پاسخ به این سوال که آیا اجرای چنین طرحی به معنای فیلترینگ بیش‌تر محسوب می‌شود، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این هم توضیح داده‌ایم اساسا مفهوم اینترنت پاک کاملا با بحثفیلتر و یا بحثپالایش متفاوت است به این ترتیب در قالب این طرح اساسا داده‌ها و اطلاعات را از این‌که به سمت فیلتر شدن بروند مبرا می‌دانیم و درواقع به گونه‌ای اقدام می‌شود که دیگر لزومی به فیلترینگ نباشد.

تقی‌پور در عین حال گفت: ابتدا درباره‌ی خود اینترنت هم نیازی به مباحثفیلترینگی نبود اما بعد‌ها با ورود کسب‌وکار‌های کثیف شرایطی ایجاد شد که لازم بود در آن پاکسازی‌هایی صورت بگیرد.

وي ادامه داد: به هر حال طبق تعاريف ديني ما يكي از ويژگيهاي علم و آگاهي مفيد بودن آن است و در مفاهيم ديني بارها و بارها علم نافع مورد تاكيد قرار گرفته است. براين اساس ما اساسا به مبناي اينترنت پاك فكر ميكنيم و در شبكهي ملي اطلاعات هم در تلاشيم كه محتواهايي سالم و آگاهيبخش منتشر شود.