کیفیت خودروهای ایرانی مثل تخم مرغ شانسی است؟

به گزارش افکارنیوز، داوود میرخوانی رشتی در گفت‌وگو با ایسنا، با طرح موضوع حمایت سیستم بانکی از خودروسازان و تسهیل سرمایه‌گذاری از سوی دولت برای رشد و ثبات کیفیت قطعات و خودروهای تولیدی اظهار کرد: ‌ اگرچه انتقادهای زیادی از کیفیت خودروهای داخلی صورت می‌گیرد اما حل این موضوع مستلزم برطرف شدن مشکلات خودروسازان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت خودرو در درجه اول به معنای سرمایه‌گذاری در صنعت قطعه برای رشد کیفیت قطعات تولیدی است، خاطرنشان کرد: ‌ در حال حاضر بیشتر ماشین‌آلات در حال استفاده در خطوط تولید قطعه‌سازان قدیمی بوده و این موضوع موجب نوسان در کیفیت قطعات تولیدی می‌شود.

مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: به همین دلیل است که برخی مردم معتقدند کیفیت در خودروهای ایرانی مانند تخم مرغ شانسی و هندوانه سربسته است زیرا در کیفیت قطعات خودرویی نوسان وجود داشته و کیفیت برخی قطعات بالاتر و برخی نیز پایین‌تر است.

وی افزود: بنابراین در چنین شرایطی اگر نمایندگان مجلس و دیگر مسوولان واقعا به دنبال ارتقای کیفیت خودروهای داخلی هستند باید در جهت تسهیل سرمایه‌گذاری در خطوط تولید قطعه‌سازان، نوسازی ماشین‌آلات و ورود فن‌آوری نوین تولید قطعه حرکت کنند زیرا با قطعه‌ای که کیفیت آن در سطح B است نمی‌توان خودرویی با سطح کیفی A تولید کرد.

ميرخواني با بيان اينكه خودروسازان در شرايط فعلي با مشكلاتي چون نرخهاي رو به رشد ارز، مواد اوليه، ماشينآلات و عدم پرداخت تسهيلات بانكي روبرو هستند، تصريح كرد: در اين شرايط صنعت خودروي كشور نيازمند سرمايهگذاريهاي كلان در بخشهاي قطعهسازي، مجموعهسازي و خودروسازي براي ارتقاي كيفيت قطعات و خودروهاي توليدي است كه اين كار نيز جز با حمايت كلان دولت و سيستم بانكي نميتواند صورت گيرد.