به گزارش افکارنیوزمحمدحسین فروزان مهر در گفتگو با مهر با اعلام ابلاغ تسهیلات ۳۲۲۰ میلیارد تومانی مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بانک ‌ها، گفت: طبق قانون برای مشاغل خانگی ۲ هزارمیلیارد تومان و برای طرح‌های خوداشتغالی نیز ۱۲۲۰میلیارد تومان پیش‌ بینی شده که در مجموع بالغ بر ۳ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان می‌ شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه، اظهار داشت: به تازگی بانک مرکزی منابع تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی را به تفکیک سهم دستگاه‌ های اجرایی و طبق برش استانی به بانک ‌های عامل ابلاغ کرده است.

فروزان ‌مهر، بیان داشت: در قالب نامه ‌ای ابلاغ این منابع را به اطلاع استانداران سراسر کشور رساندیم و امیدواریم هرچه سریعتر بانک ‌های عامل منابع این تسهیلات را به شعب و سرپرستی‌های استانی خود نیز ابلاغ کنند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه، تاکید کرد: پس از ابلاغ این تسهیلات به شعب بانک ‌های عامل، پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی و طرح ‌های خوداشتغالی آغاز می‌ شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: تسهیلاتی که به متقاضیان مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخت می ‌شود به صورت قرض‌الحسنه است.

وی درخصوص نحوه تامین منابع مورد نیاز برای پرداخت این تسهیلات، گفت: طبق آنچه بانک مرکزی ابلاغ کرده است در بخش مشاغل خانگی سهم بنیاد شهید ۱۰۰ میلیارد تومان، سازمان بهزیستی ۲۰۰ میلیارد تومان، صندوق مهر امام رضا (ع) ۴۵۰ میلیارد تومان، کمیته امداد امام خمینی (ره) ۷۳۵ میلیارد تومان و سهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت اختصاص به سایر دستگاهها ۴۸۵ میلیارد تومان تعیین شده است.