لاریجانی: حاضرم به جاسبی بگویم که کنار برود

به گزارشافکارنیوز، علی لاریجانی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران پارلمانی خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتخاب آقای جاسبی در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تأکید افرادی بر تلاش شما مبنی بر وارد کردن آقای جاسبی به این شورا، چرا این موضوع را تکذیب کردید، اظهار داشت: برخی در این ترازها رفتار‌هایی دارند که خیلی اخلاقی نیست.

*معمولاً خیلی در کارهای شورایعالی انقلاب فرهنگی دخالت نمی‌کنم

وی با بیان اینکه بنده معمولاً خیلی در کارهای شورایعالی انقلاب فرهنگی دخالت نمی‌کنم که دلایل خاص خودش را دارد، گفت: آن روز بنده جلسه را اداره می‌کردم؛ شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها زیرمجموعه شورایعالی انقلاب فرهنگی است و چون آقای جاسبی رئیس دانشگاه آزاد بود، در این شورا عضو بود اما از وقتی که ریاست این دانشگاه به شخص دیگری واگذار شد، دیگر در آن شورا عضو نبود.

*پیشنهاد عضویت در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها را کسی نپذیرفت

رئیس مجلس ادامه داد: مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اما در آن جلسه بنده به چند نفر از آقایان که هم روحانی و هم غیر روحانی دانشگاهی بودند، پیشنهاد عضویت در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها را دادم، ولی قبول نکردند و گفتند که وقت نمی‌کنند و نمی‌توانند عضو شوند.

*کسی از عضویت در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها استقبال نمی‌کرد

به گفته وی، کسی از عضویت در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها استقبال نمی‌کرد، هم به برخی از روحانیون که آنجا بودند، پیشنهاد دادیم که کاندیدا شوند اما نپذیرفتند و هم به بعضی از دانشگاهی‌ها پیشنهاد کردیم اما نپذیرفتند، گفتیم پس این آقای جاسبی که الآن هم بیکار شده، عضو این شورا شود، چون کسی نمی‌پذیرد.

علی لاریجانی با ذکر این نکته که عده‌ای مخالف بودند و عده‌ای موافق، تصریح کرد: می‌توانستند رأی ندهند، اینکه توهین به شورایعالی انقلاب فرهنگی است چون ممکن است یک کسی اصلاً برای آقای جاسبی صلاحیتی قائل نباشد که هستند افرادی اینچنین در شورایعالی انقلاب فرهنگی؛ اما وقتی رهبر معظم انقلاب آقای جاسبی را به عنوان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی انتخاب می‌کنند که بالاتر از این شوراست، پس این سخنانی را که مطرح می‌کنیم، چیست؟ آیا متوجه هستیم که چه حرف‌هایی بیان می‌کنیم؟ پس معلوم است این سخنان در نگاه مقام معظم رهبری جایگاهی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: من به آقایان توهین نمی‌کنم اما می‌گویم این موضوع سلیقه‌ای است، ولی به هر حال رهبر انقلاب آقای جاسبی را به عنوان عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی انتخاب کردند و صلاحیتی برای او قائل هستند و باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که شورایعالی انقلاب فرهنگی بالاتر از شورای اسلامی کردن دانشگاه‌هاست، اما بعد می‌گویند ما برای آقای جاسبی صلاحیتی قائل نیستیم در حالی که بالاتر از آنان، قائل شدند؛ یک حرف‌های عجیب و غریبی می‌زنند البته موضوع مهمی هم نیست، اما این سخنان اخلاق‌مدار نیست.

*اصلاً اصراری برای عضویت جاسبی در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها نداشتم

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه بنده اصلاً اصراری هم برای عضویت آقای جاسبی در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها نداشتم، یادآور شد: خود آقای جاسبی هم اصراری نداشت و نمی‌خواست که عضو شود، اما کسی نمی‌پذیرفت که در این کمیته عضو شود.

*حاضرم به جاسبی بگویم که کنار برود

علی لاریجانی همچنین با حالت خنده گفت که حاضرم به آقای جاسبی بگویم که کنار برود و مشکلی در این زمینه نداریم.