تولیدکنندگان لوازم خانگی به دنبال افزایش قیمت

به گزارش افکارنیوز، محمد طحان‌پور - رییس اتحادیه لوازم خانگی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی شایعات مبنی‌بر احتکار لوازم خانگی و عدم عرضه آن از سوی واحدهای صنفی گفت: هیچ کالایی از لوازم خانگی احتکار نشده و انبارهای بعضی از واحدهای صنفی پر از جنس است.

وی با تاکید براین‌که تا زمانی که تکلیف وضعیت دلار مشخص نشده است، فعالیت هیچ صنفی به روال کاملا طبیعی باز نمی گردد، اظهار کرد: واحدهای صنفی نمی‌توانند جنس‌های داخل نمایشگاه را بفروشند، زیرا مغازه آن‌ها نمی‌تواند خالی باشد.

طحان پور ادامه داد: واحدهای صنفی تاکنون هر کالایی که داشته‌اند با برند خارجی توزیع کرده‌اند. فقط جنس‌های داخلی نمایشگاه هست که آن‌ها را هم نمی‌توان فروخت.

رییس اتحادیه لوازم خانگی با بیان این‌که اگر جنسی با برند خارجی در اختیار واحدهای صنفی باشد، فروخته می‌شود، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از واحدهای صنفی و حتی نمایندگی‌ها جنسی برای فروش ندارند و بعضی از تولیدکنندگان کالاهای داخلی نیز کالاهای خود را احتکار کرده و تحویل نمی‌دهند.

وی افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند دوباره جنس‌های خود را گران کنند. از اول سال تاکنون قیمت لوازم خانگی تولید داخل ۳۰ تا ۵۵ درصد افزایش داشته است و آن‌ها مجددا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند ۲۰ درصد دیگر نیز بر قیمت‌ها بیفزایند.

او با تاکید بر این‌که این روند غیر طبیعی است و باید به فکر چاره بود، تصریح کرد: ما جنسی نداریم که بفروشیم. باید وضعیت دلار در کشور مشخص شود.

رييس اتحاديه لوازم خانگي در پايان با بيان اينكه وضعيت فعلي ناشي از همين از كنترل خارج شدن نرخ است، گفت:لوازم خانگي برند خارجي به صورت روزانه قيمت ها را بالا برده و تا زمان ثبات آنها نيز كالايي را به واحدهاي صنفي ما نميفروشند.