گزینه اصلی شهرداری ری مشخص شد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، روز گذشته معاون عمرانی استانداری تهران اعلام کرد: شهردار ری انتخاب و پس از امضای حکم وی روز سه شنبه هفته جاری به طور رسمی معرفی می شود. این در حالی است که نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند استانداری و مدیریت شهری در آخرین جلسه مجمع نمایندگان تهران که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، روند جدایی ری از پایتخت با تامل بیشتری دنبال شود و از احتمال برگزاری جلسه با رئیس جمهور در این زمینه خبر داده بودند.

یک منبع آگاه از قطعی شدن نام نادر کرمی شهردار سابق منطقه ۱۲ به عنوان شهردار ری خبر داد.

برخی رسانه ها از انتخاب رضا سترگ شهردار سابق منطقه ۲۰ در زمان شهردار سابق خبر داده اند که وی پیش تر در گفتگو با مهر هر گونه مذاکره در این رابطه را رد کرد.

تکذیب اسامی اعلام شده برای شهردار ری

محمد رضا محمودی معاون عمرانی استانداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نامهایی که تاکنون از سوی رسانه ها برای تصدی شهرداری ری انتخاب شده است گفت: هیچ کدام از نامهای اعلام شده صحت ندارد و ما تا روز سه شنبه هیچ نامی را تایید نمی کنیم.

شهردار جدید در کدام ساختمان مستقر می شود

باقری دبیر شورای عالی محله ابن بابویه در واکنش به انتخاب اصلی شهردار ری به خبرنگار مهر گفت: هر روز زمان جدیدی برای اعلام نام شهردار ری اعلام می کنند که این سبب نگرانی اهالی شده باید ابتدا مشخص شود شهردار جدید در کدام ساختمان مستقر می شود زیرا ساختمان شهرداری در تملک شهرداری تهران است. بنابراین بدون پرده پوشی اعلام کنند روز سه شنبه شهردار در کجا مستقر می شود.

وی ادامه داد: مردم ری نگران آن هستند که پس از جدایی، پروژه های مهم عمرانی متوقف شود و شهرری به حاشیه رانده شود در حال حاضر پروژه های بزرگی چون امام علی(ع) و پروژه فرهنگی برج طغرل برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

باقری ادامه داد: قرار بود شهردار جدید با هزار میلیارد اعتبار وارد ری شود اگر از این رقم ۱۰ میلیاردش به ری تزریق شود ما به وعده ها امیدوار خواهیم بود، اما تاکنون نشانه ای از تحقق سخنان این چنینی در شهر ندیده ایم.

به گفته این شورایار، احتمال قطعی شدن شهردار جدید ری مشکلات بسیاری برای این منطقه ایجاد می کند.

در جلسه سه شنبه هفته گذشته مدیریت شهری و استانداری تهران که در وزارت کشور برگزار شد، قرار بر این بود که املاک شهر ری جدا و در خصوص ارائه خدمات عمومی و وضعیت کارکنان شهرداری این منطقه تصمیم‌گیری شود که به گفته رئیس شورای شهر این جلسه نتیجه ای جز اصرار استانداری و اجرای قانون به جدایی ری از پایتخت نداشت.

اعضای شورای شهر تهران در چند هفته اخیر خواهان ارائه مطالعات کارشناسی استانداری در زمینه جدایی ری از پایتخت هستند. این در حالی است که با وجود مخالفتهای کارشناسان، برخی از نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران این موضوع با شتاب توسط استانداری دنبال می شود.

طی دو هفته گذشته بارها از سوی استانداری اعلام شده بود که تا پایان هفته گزینه قطعی شهردار ری معرفی می شود، اما هر هفته این معرفی به هفته های آینده موکول می شد.