به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سردار احمدی‌مقدم در همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک، طی سخنان کوتاهی بر بهبود فرهنگ رانندگی در کشور تاکید کرد و گفت: ‌ اگر همه عوامل کنترل ترافیک را در کشور اعمال کنیم اما فرهنگ رانندگی درست نباشد موفقیت چندانی کسب نخواهیم کرد. اما اگر فرهنگ رانندگی درست شود حتی اگر سایر عوامل کم‌رنگ باشند، وضعیت ترافیکی خیلی بهتر می‌شود و تصادفات رانندگی و خسارات ناشی از آن نیز کاهش خواهد یافت.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود از سردار رویانیان به خاطر اعمال سیاست‌های مشارکت‌جویانه اقشار مختلف برای کنترل ترافیک تقدیر کرد و گفت: در زمینه کنترل ترافیک اقدامات فرهنگی خوبی انجام شده و البته نباید از نظر دور داشت که همه دستگاه‌ها در این زمینه تلاش کردند و رسانه‌ها نیز نقش بسزایی در این زمینه داشتند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از دکتر احمدی‌نژاد گفت: ‌ هیچ رییس دولتی به اندازه آقای احمدی‌نژاد در موضوع ترافیک وقت نگذاشته‌اند و همین توجه ایشان نتایج خوبی در این زمینه برای کشور داشته است.

وي يكي از دستاوردهاي نيروي انتظامي در سالهاي اخير را كاهش تصادفات منجر به فوت در كشور دانست و گفت: اميدوارم با برنامهريزيهاي انجام شده بتوانيم تصادفات منجر به فوت را به يك سوم كاهش دهيم اين در حالي است كه خودروها روز به روز در خيابانها بيشتر ميشوند.