به گزارش افکارنیوز،خبرآنلاین به نقل از بی بی سی انگلیسی نوشت: آمریکا مدت هاست از انگلیس خواسته است تا شیخ ابو حمزه المصری روحانی تندرو و چهار مظنون تروریستی دیگر را به آمریکا تحویل دهد. اما برخی از فعالان حقوقی و حقوق بشر انگلیس با این درخواست مخالفت می کردند.

سرانجام پس از آنکه دادگاه حقوق بشر اروپا رای به استرداد این ۵ اسلامگرا به آمریکا را صادر کرد، پای دادگاه عالی انگلستان برای صدور حکم نهایی به میان کشیده شد تا جنجالی ترین پرونده حقوقی سال های اخیر این کشور را به سرانجام برساند.

این ۵ متهم به دست داشتن در اقدامات تروریستی همگی تابعیت دوگانه کشورهای عربی و انگلیس را دارند و مدت ها بر سر استرداد آنها به آمریکا بحثهای جدی در گرفته بود.

دونکان اوسلی و جان توماس قضات بلند پایه انگلیسی اما سرانجام روز جمعه با صدور حکم استرداد آنها به آمریکا مهر پایانی به این کشمکس حقوق چند ساله زدند.

المصری مسجد فینسبری پارک لندن را به مرکز تربیت اسلامگراهای تندرو تبدیل کرده بود.
دولت آمریکا نیز المصری را به اتهام کمک به ایجاد یک مرکز آموزش تروریستی در ایالت اورگان تحت تعقیب قرار داده است.

المصری و چهار نفر دیگر چندین سال در مقابل استرداد به آمریکا مقاومت کردند اما دادگاههای انگلیسی و اروپایی حکم دادند که می توان آنها را به آمریکا فرستاد تا به اتهاماتشان رسیدگی شود.

وکلای المصری با توجه به شرایط نامساعد جسمانی او فرستادن او را به زندانهای آمریکا را ظالمانه خواندند و از دادگاه عالی انگلیس خواسته بودند تا این تصمیم را متوقف سازد.