به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از رویترز نوشت: آمریکا و کره جنوبی به توافقی رسیده اند که بر اساس آن برد موشک های بالستیک کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی افزایش می یابد.

مقامات دو کشور با یکدیگر توافق کرده اند که با به روز کردن توافق سال ۱۹۷۹ برد موشک های کره جنوبی افزایش بیابد.

بر اساس توافقنامه سال ۱۹۷۹ که در سال ۲۰۰۱ به روز شده بود موشک های کره جنوبی نهایتا ۳۰۰ کیلومتر برد داشته و وزن آن ۵۰۰ کیلوگرم است و بر همین اساس در سالهای گذشته کره جنوبی بطور مرتب از واشنگتن می خواست تا امکان افزایش برد موشک های این کشور را فراهم کند.

برهمین اساس و به موجب توافق جدید دو کشور، برد موشک های بالستیک کره جنوبی به ۸۰۰ کیومتر می رسد که بدین ترتیب تمام خاک کره شمالی در تیررس موشک های کر جنوبی قرار می گیرد.

در همین رابطه یک مقام دولتی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود به رویترز اعلام کرد که سئول نیازی به موشک هایی با برد ۸۰۰ کیلومتر ندارد و برد ۵۵۰ کیلومتری برای کره جنوبی کافی است.

بر اساس این توافق، وزن موشک های کره جنوبی نیز افزایش یافته و به یک هزار کلیوگرم می رسد.

بر اساس این گزارش، هر چند هدف اصلی از این توافق مقابله با موشک های کره شمالی اعلام شده، اما آمریکا با افزایش توان موشکی کره جنوبی نیم نگاهی نیز به محدود کردن توان نظامی چین دارد.

در همین راستا آمریکا علاوه بر به روز کردن قرارداد موشکی خود با کره جنوبی، خبر از استقرار یک سپر موشکی جدید در ژاپن داده و ۱۲ فروند جنگنده جدید را نیز روانه جزیره اوکیناوا کرده است.

پیشتر روزنامه دیلی تلگراف از تصمیم آمریکا برای استقرار سیستم موشکی جدید در آسیا خبر داده و نوشته بود: تصمیم آمریکا برای استقرار سپر موشکی جدید در آسیا زمانی نهایی شد که اعلام گردید در تاریخ ۲۴ جولای ارتش چین یک موشک بالستیک قاره پیما را که توانایی هدف قرار دادن هر شهری را در آمریکا دارد آزمایش کرده است.
موشکی که چین به تازگی آزمایش کرده DF - ۴۱ نام داشته و توانایی حمل همزمان ۱۰ کلاهک هسته ای را دارد. این موشک طوری طراحی شده که هر یک از این ۱۰ کلاهک می توانند اهداف جداگانه ای را هدف قرار داده و منهدم کنند.

بر اساس این گزارش، پنتاگون(وزارت دفاع آمریکا) همچنین نگران ساخت یک موشک ضد ناو جدید در چین است که نام " قاتل ناو هواپیمابر " بر آن گذاشته شده و می تواند ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام را هدف قرار دهد. این موشک ها که بردی برابر با ۹۳۰ مایل دارند(هر مایل برابر ۱۶۴ متر است) و برای جلوگیری از نزدیک شدن کشتی های آمریکا به جنوب دریای چین ساخته شده اند.

لازم به ذکراست دریای چین بویژه جنوب آن ازمهمترین حوزه های قدرت پکن محسوب می شود. به گفته مقامات نظامی آمریکا هسته مرکزی سپر موشکی جدید واشنگتن که در ژاپن مستقر می شود شامل یک سیستم هشدار دهنده ابتدایی قدرتمند است که با عنوان X - band شناخته می شود.

این خبر درحالی منتشر می شود که در فرودین ماه سال جاری نیز اعلام شده بود آمریکا در اندیشه استقرار سیستم سپر موشکی در خاورمیانه و آسیا است.