به گزارش افکارنیوز،«مهدی نادری» کارگردان فیلم سینمایی «بدرود بغداد» درباره قصدش از ساخت فیلم اخیرش «به تهران خوش آمدید» در گفت‌و‌گو با فارس گفت: رویدادها و حوادثغیرمترقبه برای زندگی روزمره مثل جنگ، اشغال، مهاجرت، ترور و تحریم دستمایه‌های مهمی برای یک فیلم می‌تواند باشد. این بار بعد از مسئله حضور نیروهای آمریکایی در خاور‌میانه تحریم را دستمایه کار جدیدم قراردادم تا ظرفیت مردم و جامعه ایران را به ‌جهان نمایش دهیم. تحریم‌ دستمایه فیلم «به تهران خوش آمدید» است.



* استراتژیست‌های بزرگ از فرهنگ برای استحکام مواضع فرهنگی بهره می‌برند



وی در ادامه گفت: امروزه همه می‌دانند که پشت سر تفکر هالیوود چه نوعی از استراتژی وجود دارد. در هر نظام قدرتمندی استراتژیست‌های بزرگ پشت سر اهالی فرهنگ هستند، زیرا برای رفع مشکلات، موانع، حوادثو رویدادها و محکم کردن مواضع فرهنگی خود در جهان از قدرت فرهنگ و هنر بهره می‌‌برند اما وای به روزی که مجریان دولت رو در روی هنرمندان قرار گیرند و سلیقه‌ای عمل کنند.

کارگردان فیلم «بدرود بغداد» نماینده ایران در اسکار ۲۰۱۱ در ادامه گفت: اگر نگاهی به رسانه‌ها، فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های دنیا داشته باشیم، خواهیم دید چگونه است که دنیا(علی‌الخصوص آمریکا) با یک استراتژی مشخص و آینده‌نگری برنامه‌های مختلف را تولید و آثار خودشان ‌را روانه پخش می‌کنند و در هر دوره برنامه مشخص دارند.



* سینمای اجتماعی را دوست دارم



نادری درباره ساخت آثاری در حوزه اجتماعی گفت‌: بنده هم تمایل روحی بیشتری به ساخت فیلم در حوزه سینمای اجتماعی دارم و این سینما را بسیار دوست ‌دارم، اما درباره رویداد‌ها و حوادثی که پیرامون ما در جهان رخ می‌دهد، باید با درایت و درک فیلم بسازیم. تا‌کنون فیلم‌هایی که برای تاثیر بر مخاطبین فرامنطقه‌ای ساخته شده است، چقدر توانسته مؤثر عمل کند؟

وی در ادامه گفت: در این مناقشه به وجود آمده اخیر، مدیران، سینما را در بحران می‌بینند، اما این بحران درام زندگی هنرمند است، در واقع در این رویداد آنچه که حذف شده شخصیت اصلی داستان(هنرمند) است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه برخی از مدیران فرهنگی کشور به جای فکر کردن به آینده فرهنگ و استراتژی فرهنگ به آینده فردی خود فکر کرده و می‌کنند اما همگان می‌دانیم که صفحات تاریخ پر از تجربه‌های درست و خطاهای ما است.

بنابراین گزارش، «مهدی نادری» بیش از هفت سال ‌تلاش کرد تا فیلم «بدرود بغداد» را به زبان انگلیسی و با قرابت لهجه و فرم به سینمای دنیا بسازد.

این فیلم باعث شد تا آثار بسیاری در حوزه کوتاه و بلند سینمایی در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در عراق ساخته شود.