به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، چهارمین دوره زنگ سینما با موضوع نمایش فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای دانش آموزان مدارس، روز دوشنبه ۱۷ مهر‌ماه در پردیس سینمایی رازی افتتاح می‌شود.

مراسم افتتاحیه چهارمین دوره زنگ سینما با حضور جمعی از دانش‌آموزان، مدیران فرهنگی و هنرمندان عرصه سینمای کودک برگزار می‌شود.

در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین موسسه تصویر شهر، اداره کل آموزش و پرورش استان تهران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امضا خواهد شد. طرح زنگ سینما در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ مورد استقبال ۱۸۳ هزار دانش‌آموز قرار گرفت.

فیلم‌های شهر موش‌ها، نخودی، فیتیله و ماه پیشونی، تپلی و مامان بهروز منو زد از آثاری است که سال گذشته و در قالب این طرح برای دانش آموزان به نمایش گذاشته شد.

در این هفته باشگاه فیلم و آشنایی با هنر سینما و فراگیری روش تحلیل هنری و تکنیکی فیلم، ۱۷ مهر‌ماه در فرهنگسرای ابن سینا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. همچنین نمایش فیلم سینمایی اختاپوس به همراه نشست نقد و بررسی فیلم، ۱۶ مهر در فرهنگسرای ارسباران انجام خواهد شد.

نمایش فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» تا پایان هفته در فرهنگسرای اشراق و بهمن، نمایش فیلم «بوسیدن روی ماه» در فرهنگسرای فردوس و پردیس سینمایی تماشا و نمایش فیلم سینمایی «بغض» تا پایان هفته در فرهنگسرای گلستان از دیگر برنامه‌های سینمایی مراکز فرهنگی هنری تهران در هفته جاری است.

کارگاه آموزش نحوه فیلمسازی از ابتدا تا تولد نهایی با عنوان یک سکانس با جوانان، ۱۸ تا ۲۰ مهر در فرهنگسرای معرفت و کارگاه فیلمنامه نویسی، ۱۶ مهر در فرهنگسرای بهمن تشکیل می شوند.

نمایش میکرو تئاتر شهر فرنگ به سرپرستی حسن معجونی، ۱۸ مهر در فرهنگسرای ارسباران ، نمایش یکی بود یکی نبود، ۱۷ مهر در فرهنگسرای فردوس و نمایش پلنگ تیزدندان ویژه مدارس شهر تهران تا ۲۰ مهر در فرهنگسرای خاوران از برنامههای نمایشی مراکز فرهنگی هنری تهران در هفته جاری است.