به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، ساعاتی پیش اداره اماکن با همراهی نیروی انتظامی با حضور در منطقه شوش و بازار آن منطقه اقدام به برخورد با واحدهای صنفی بدون پروانه کسب کرده است.

این در شرایطی است که از مدت ها قبل شورای اصناف کشور و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت به واحدهای بدون پروانه کسب که به صورت غیرقانونی مشغول به فعالیت هستند اولتیماتوم داده بود که در صورت عدم طی مراحل قانونی و اقدام برای قرار گرفتن زیر چتر قانون با آنها به شدت برخورد شده و واحد صنفی آنها تعطیل می شود.

این التیماتوم امروز به پایان رسید و با توجه به اینکه میدان شوش جولانگاهی برای عرضه کالاهای قاچاق شده بود و نوسانات نرخ ارز فرصتی در اختیار سوداگران قرار داده بود تا فضا را به نفع خود در بازار پیش برده و در قیمت گذاری نقش داشته باشند، هم اکنون تصمیم بر این گرفته شده که این واحدها ساماندهی شوند.

علی فاضلی، رئیس مجمع صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران با تایید این خبر به مهر اعلام کرد از صبح امروز تمام مغازه های بازار بازگشایی شده و حتی یک واحد صنفی بسته نیز وجود ندارد و بازاریان از ساعات ابتدایی امروز به ارائه خدمات به مردم پرداخته اند.

وی افزود: موضوع مربوط به میدان شوش مربوط به ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه است که در فروش کالاهای قاچاق به خصوص خودروهای دزدی و قاچاق وارد عمل شده اند.