به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، حسون الفتلاوی گفت: آنچه در سوریه درحال روی دادن است؛ ارتباطی با مقوله آزادی و دموکراسی و بهار عربی ندارد.

وی گفت: کشورهای غربی و برخی کشورهای اروپایی و آمریکا برای سرنگون کردن نظام سوریه با هر وسیله ای در راستای خدمت به صهیونیست‌ها و کینه ورزی نسبت به مقاومت تلاش می کنند.

الفتلاوی گفت: آنها فکر می‌کنند که با سرنگونی نظام سوریه مقاومت تضعیف خواهد شد و جنگ و مقاصد طائفه‌ای در سوریه دارند و می‌خواهند از طریق آن دیدگاه کشورهای معینی را به سوریه تحمیل و از دولت سوریه مشروعیت زدایی کنند.

وی تصریح کرد: این کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و به طور مشخص عربستان و قطر هستند که خواهان جنگ طائفه‌ای در سوریه هستند و در تلاش برای کاشتن بذر طائفه‌گری در این کشور هستند همانطور که آن را در عراق کاشتند و خطر فقط به سوریه محدود نمی شود بلکه همه کشورهای عربی در معرض خطر هستند.

الفتلاوی گفت: این کشورها برای ناکارآمد کردن همه طرح هایی که در راستای خدمت به ملت سوریه و نجات آنها به منظور توقف خونریزی است، تلاش می کنند که از جمله این طرح‌ها می توان بوی‍ژه به طرح عراق اشاره کرد و برخی رژیم‌های بیمار وجود دارند که به طائفه گری چنگ زده‌اند و می‌خواهند آن را در همه کشورهای اسلامی رواج دهند.

وی افزود: بحران سوریه با رویدادهای کشورهای عربی موسوم به بهار عربی متفاوت است و چه بسا بهار عربی در خصوص لیبی و برخی کشورهای دیگر صدق می‌کند اما درباره سوریه این امر صدق نمی‌کند.

الفتلاوی که عضو ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی نخست وزیر عراق است، گفت: موضع روسیه [در قبال سوریه ] همچنان سرسختانه است و مسکو در برابر تهدیدهای آمریکا و غرب و برخی کشورهای اروپایی ایستاده است.