به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از پایگاه عربی پرس، " محمد عصمت سیف الدوله " مشاور سیاسی رئیس جمهوری مصر فاش کرد: سینا تحت کنترل مصر نیست و اسرائیل سه بار پس از انقلاب ۲۵ ژانویه تهدید به اشغال آن کرده است.

وی افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته است که به آن اجازه اشغال مجدد سینا را بدهد.

عصمت بیان کرد: نیروهای حافظ صلح دوست اسرائیل هستند و وابسته به سازمان ملل نیستند.

مشاور سیاسی محمد مرسی رئیس جمهوری مصر افزود: ماده چهارم از پیمان کمپ دیوید دست مصر را بسته است و باید پیش از اینکه سینا برای همیشه از دست برود کاری انجام شود.

عصمت سیف الدوله بیان کرد: در شرایط کنونی با توجه به محدودیتهایی درباره تعداد نیروهای مصری و تسلیحات آنها و وابستگی نیروهای حافظ صلح به آمریکا، نگرانی از تکرار حملات ۱۹۵۶ و۱۹۶۷ وجود دارد.

خبر دیگر اینکه محمد مرسی رئیس جمهوری مصر با اشاره به اینکه مردم مصر دو مرحله جنگ اکتبر ۱۹۷۳ علیه رژیم اسرائیل و انقلاب ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۱ را پشت سر گذاشته اند، از مردم و ارتش خواست به سوی مرحله سوم که تولید، توسعه و امنیت است، گام بردارند.

وی با اشاره به حمله به یک خانواده مسیحی در صحرای سینا از سوی افراط گرایان گفت: امنیت مسیحیان مسئولیتی است که بر عهده همه ماست و ما اهانت به هر فرد مصری در سرزمین سینا را تحمل نمی کنیم و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

رئیس جمهوری مصر افزود: دوره ایجاد شکاف و تفرقه میان مصری ها گذشته است. ما از این موضوع رنج زیادی کشیده ایم و تلاش بسیاری را برای رهایی از این وضع متحمل شده ایم.