به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، جعفری دولت آبادی دادستان تهران که شامگاه روز شنبه با اعلام این مطلب افزود: مبارزه با اخلالگران بازار ارز صرفا نباید به اقدامات قضایی محدود شود بلکه باید همزمان با آن سیاست های ارزی مناسب از جمله تامین ارز برای تامین کالاهای اساسی و خدمات مورد نیاز مردم، خرید و فروش ارز در مراکز رسمی تحت نظارت بانک مرکزی و اتخاذ سیاست های پولی و اقتصادی متناسب با شرایط فعلی کشور اتخاذ شود.

دادستان تهران در ادامه افزود: تاکنون ۳۰ نفر از متهمان اصلی اخلال در بازار ارز کشور بازداشت شده‌اند و تحقیقات از آنان توسط کارشناسان مجرب آغاز شده است. از این عده مقادیر زیادی ارز، طلا و سکه طلا که از طریق خرید و فروش غیر مجاز ارز بدست آمده، کشف شده است.

جعفری دولت ابادی با اعلام اینکه متهمان دیگری نیز در این زمینه شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند، افزود انجام تحقیقات متهمان بازداشت شده در حداقل زمان ممکن به اتمام خواهد رسید و پرونده آنان پس از تکمیل تحقیقات جهت رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.

دادستان تهران با تأکید بر اینکه با متهمان این قبیل جرائم با شدت و بدون هرگونه اغماضی برخورد خواهد شد تأکید کرد مبارزه با اخلالگران عمده ارزی هم چنان ادامه خواهد یافت.

جعفری دولت آبادی از مردم نیز خواست در این مبارزه ضمن همکاری با دادستانی و پلیس، برای تأمین ارز مورد نیاز خود صرفا به مراکز رسمی و مجاز تحت نظارت بانک مرکزی مراجعه کنند.