به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، فینال پانزدهمین دوره مسابقه‌های فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا امشب(شنبه) بین دو تیم ژاپن و ازبکستان برگزار شد که در پایان تیم ازبکستان موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر یک ژاپن را شکست دهد.

دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی یک بر یک رضایت دادند. گل تیم ژاپن در دقیقه ۶ توسط میژوتانی تاکوما به ثمر رسید. ازبکستانی‌ها نیز در دقیقه ۵۲ روی ضربه تورایف آکوبیر به گل رسیدند.

این مسابقه از ساعت ۱۹ در حضور حدود ۱۵۰ تماشاگر در ورزشگاه شهید دستگردی برگزار شد. در میان تماشاگران این بازی حدود ۵۰ نفر مرد و زن ژاپنی حضور داشتند که با طبل، شیپور و اشیای دیگر از ابتدا تا انتهای مسابقه تیم‌شان را تشویق می‌کردند.

در این دیدار ژاپنی‌ها تیم برتر میدان بودند. آن‌ها در نیمه اول حملات یک جانبه‌ای را روی دروازه حریف ترتیب می‌دادند و به طور کامل بازی زمینی و استفاده از عمق دفاع ازبکستان در برنامه حملات‌شان بود. آن‌ها همچنین در نیمه دوم دو بار توپ را به تیرک افقی دروازه حریف کوبیدند.

ازبکستانی‌ها نیز که در این بازی تنها در دقایق ابتدایی نیمه دوم بهتر از حریف بودند، در مابقی زمان مسابقه سعی در دفع حملات ژاپن می‌کردند.

ژاپن برای رسیدن به فینال از سد تیم‌هایی چون عربستان، کره جنوبی، کره شمالی، سوریه و عراق گذشته بود.

ازبکستان در مرحله گروهی پس از شکست دادن تیم‌های هند و چین و در عین حال باخت به سوریه به پلی‌آف راه پیدا کرد و در ادامه با عبور از کره جنوبی و ایران حریف ژاپن در دیدار نهایی شده بود.

جای خالی تیم نوجوانان کشورمان در این مسابقه کاملا حس می‌شد چرا که هیچ یک از دو تیم ازبکستان و ژاپن فوتبالی به زیبایی بازی‌های تیم ایران را به نمایش نگذاشتند. عدم راهیابی تیم ایران به فینال، باعثاستقبال کمرنگ تماشاگران ایرانی از این فینال شده بود، هرچند کمتر از ۱۰۰ نفر از تماشاگران را ایرانی‌ها تشکیل می‌دادند.

مهمانان ویژه‌ای هم برای دیدن این مسابقه به ورزشگاه دستگردی آمدند که شاخص‌ترین آن‌ها الکس سوسی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC بود. نمایندگان فدراسیون‌های ژاپن و ازبکستان هم همراه سوسی بودند. از ایران هم علی کفاشیان رییس فدراسیون، به همراه هادی آیت‌اللهی، مهدی محمدنبی و فریده شجاعی در جایگاه ویژه حضور داشتند. سفیر ژاپن در ایران هم به همراه همسرش به ورزشگاه دستگردی آمده بود.

مهدی غفاری تنها کسی بود که از جمع کادر فنی تیم ملی نوجوانان ایران در ورزشگاه حاضر بود که به همراه مسعود معینی در VIP حضور داشت و خبری از علی دوستی‌مهر و سایر مربیان تیم نوجوانان نبود!

فریدون معینی رییس کمیته جوانان فدراسیون و مصطفی قنبرپور سرمربی تیم نونهالان هم به استادیوم آمدند.

ژاپنيها با وجود برتري محسوسي كه در ديدار فينال نسبت به حريفشان داشتند در ضربات پنالتي قهرماني را از دست دادند و نكته جالب اين بود كه بازيكنان ژاپن پس از قبول شكست، گريه نميكردند و هيچ كدامشان هم بر زمين نيفتادند و اين برد را به ازبكستانيها تبريك ميگفتند. ازبكستانيها نيز خوشحاليشان بسيار كمتر از زماني بود كه كره جنوبي و ايران را شكست داده بودند.