يك مقام مسوول، در گفتوگو با ايسنا با تأييد خبر بازداشت ۳ عضو شوراي شهر شيراز، گفت: اين ۳ نفر عصر روز يكشنبه، پس از جلسه هفتگي شوراي شهر، بازداشت شدند.

به گزارش آتی نیوز، وی با خودداری از اعلام نام خود در خبر، ادامه داد: ۲ نفر از اعضای بازداشت‌شده روز دوشنبه، آزاد شدند اما یک نفر از اعضا همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

این مقام مسوول معتقد است، تأخیر در صدور حکم شهردار شیراز، ناشی از تخلفات این ۳ عضو شورای شهر بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز هم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تأیید خبر بازداشت ۳ عضو این شورا، گفت: هنوز از ارتباط بازداشت این اعضا با وظایف یک عضو شورای شهر، اطلاعی ندارم و علت بازداشت را نمی‌دانم.

" مظفر مختاری " اضافه کرد: قدر مسلم این که، این اتفاق رخ داده است و به دلایلی ۳ عضو شورا فرا خوانده و بازجویی شده و ۲ نفر از آنها به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

مختاری با تأکید بر اینکه هیچ اطلاعی از نوع اتهام و علت بازداشت این اعضا ندارد، اظهار کرد: تخلف یک عضو به‌معنی تخلف شورا نیست و محرز هم نیست که اتهامات وارده ارتباطی با عضویت این اعضا در شورای شهر داشته باشد.

رییس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: شورا، با حذف ۳ نفر، از اکثریت نمی‌افتد و مشکلی ایجاد نمی‌شود اما قطع یقین دستگاه قضایی باید تکلیف را روشن کند. اگر کسی جرمی مرتکب شده باید پاسخگو باشد، در غیر این‌صورت به شورا باز خواهند گشت.

وی ابراز کرد: به نظر می‌رسد اتهامات وارده ربطی به عضویت افراد در شورای شهر نداشته باشد.

در عين حال، رييس كل دادگستري استان فارس هم، در تماس تلفني خبرنگار ايسنا، بدون اينكه اين خبر را تأييد يا تكذيب كند، اظهار كرد: اجازه بدهيد اين پرونده روال قانوني خود را طي كند و در صورت لزوم در وقت مقتضي اطلاعرساني خواهد شد.