به گزارش افکارنیوز، دنیای اقتصاد نوشت: فروشندگان همچنان نوسانات نرخ ارز را دلیل این امر می‌دانند و این در حالی است که واردکنندگان معتقدند که کالاهای توزیع شده در بازار با قیمت ارز قبلی بوده و هیچ لزومی به چنین افزایش قیمتی وجود ندارد. یکی از فروشندگان در این باره می‌گوید: روند صعودی نرخ ارز باعثشده تا بیشتر فروشندگان از اعلام قیمت‌های موبایل در ویترین مغازه‌ها خودداری کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی بیشتر فروشندگان از عرضه و فروش انواع گوشی‌های تلفن همراه خودداری می‌کنند؛ چراکه با تصور افزایش قیمت ارز قیمت بعدی گوشی‌های وارداتی هم افزایش یافته و در نتیجه قدرت خرید تعداد گوشی از نمایندگان و توزیع‌کنندگان قانونی کاهش می‌یابد او می‌گوید: عدم عرضه گوشی‌های موبایل در شرایط فعلی امری طبیعی است، چرا که جایگزین کردن محصول فروخته شده با نرخ فعلی ارز امکان‌پذیر نیست به همین جهت بیشتر فروشندگان ترجیح می‌دهند که در این شرایط مغازه‌های خود را به حالت نیمه تعطیل درآورند.
همچنین بررسی‌های بازار لوازم جانبی تهران نشان می‌دهد که هم‌اکنون به دلیل شرایط اقتصادی حاکم در کشور و به دلیل نوسانات غیرقابل پیش‌بینی نرخ ارز بیشتر فعالان قانونی و غیرقانونی واردات خود را در زمینه لوازم جانبی گوشی در سطح بازار کاهش داده‌اند.