به گزارش افکارنیوزبه نقل از کیهان، لئون پانه تا گفته است: آمریکا با احتمال افزایش حملات سایبری خطرناک و خسارت بار مواجه است. ما به طور فزاینده در معرض حملات هکرهای بیگانه قرار گرفته ایم. این حملات ویرانگر می تواند شبکه های دولتی و اقتصادی و سامانه حمل و نقل ما را با اختلال روبرو و کشور را فلج کند. دشمنان ما می توانند از امکانات سایبری برای رخنه و اخلال در موقعیت های حساس ما بهره بگیرند. در همین هفته های اخیر چند شرکت بزرگ آمریکایی با حملات گسترده اینترنتی توسط انبوه داده های آلوده مواجه شده اند. اکنون دامنه و سرعت عمل مهاجمان گسترش بی سابقه ای یافته است.

پانه تا درباره حمله سایبری اخیر به برخی شرکت های نفتی در منطقه خلیج فارس گفت: ویروس شامون(شمعون) فایل های اساسی شرکت آرامکو را از بین برد و به جای آن تصویر پرچم آمریکا را جایگزین کرد که در حال سوختن بود. این ویروس موجب شد بیش از ۳۰هزار کامپیوتر از کار بیفتند. حمله به سیستم های کامپیوتری شرکت قطری «راس گاز» نیز کیفیت مشابهی داشت.

پانه تا می افزاید: حملات این ویروس بسیار پیچیده نشانگر اوج گیری قابل توجه تهدیدهای سایبری است.
وی می گوید: ما سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار برای افزایش توان سایبری خود هزینه می کنیم تا بتوانیم از رایانه ها و سیستم سایبری خود محافظت کنیم.

اخبار هفته گذشته حاکی از آن بود که برخی سیستم های مربوط به شرکت نفت ایران مورد حمله سایبری قرار گرفته اما ناکام مانده است. با این حال یکی از اعضای سابق دولت آمریکا به آسوشیتدپرس گفته است: مقامات آمریکا معتقدند هکرهای ایرانی که احتمال می رود حکومت ایران آنها را حمایت می کند، مسئول حملات سایبری اخیر به شرکت های نفت و گاز هستند و به نظر می رسد این حملات به تلافی آخرین دور تحریم های ایالات متحده علیه این کشور انجام شده باشد.

وی اضافه کرد: ما نگران افزایش توان سایبری روسیه، چین و ایران هستیم.

خبرگزاري فرانسه نيز به نقل از لوئيس، كارشناس امنيت سايبري دستگاه هاي نظامي آمريكا نوشت: ما به حملات چين عادت داشتيم، براي مقابله با حملات روسيه آماده ايم، اما ايران عضو جديد اين حملات است. بسياري از ما گمان نمي كرديم كه ايران به اين سرعت قابليت هاي خود را توسعه داده و شروع به حملات سايبري سازمان يافته كند.