مشکل کریمی و ژوزه را برای همیشه حل می‌کنم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از نود، محمد رویانیان در حاشیه مراسم کانون فرهنگی باشگاه‌ها درباره وضعیت علی کریمی ضمن بیان مطلب فوق گفت: کریمی را دوست دارم ولی بیشتر از کریمی پرسپولیس را دوست دارم. من چند شب پیش با کریمی یک ساعت و نیم حرف زدم و به او گفتم اگر با تیم، بازیکنان و سرمربی سازگاری کامل داشته باشد در خدمتش خواهیم بود.

وی که در جمع خبرنگاران گفتگو می‌کرد، در پاسخ به این سئوال که " آیا کریمی شرط شما را قبول کرد یا خیر؟ "، اظهار داشت: ما این موضوع را واگذار کردیم تا با سرمربی هم صحبت کنیم. من می‌گویم که همه باید یک تیم باشیم و بازیکن نباید مربی تیم را تعیین کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی اظهار داشت: من به ملی پوشان پرسپولیس گفتم که جان‌تان را باید در بازی با کره بدهید! من در صورت پیروزی ایران مقابل کره هم به پرسپولیسی‌های تیم ملی و هم به سایر ملی پوشان پاداش می‌دهم.

وی در پاسخ به این سئوال که " آیا قصد ندارید کریمی را با ژوزه آشتی بدهید؟ "، تصریح کرد: یک مسئله‌ای بین سرمربی و کریمی وجود دارد و من نمی‌خواهم آنها را آشتی بدهم چون این مسئله به این صورت درست نمی‌شود. آشتی فقط پاک کردن صورت مسئله است در صورتی که من می‌خواهم چنین موضوعی را از پایه و اساس درست کنم.

رویانیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که " به فرهنگ حاکم بر فوتبال ایران چه نمره‌ای می‌دهید؟ "، تصریح کرد: من با ارفاق نمره ۱۰ می‌دهم چرا که هم ما مشکل داریم و هم فدراسیون. اولین اشکال از ما باشگاه‌هاست و مقصر دوم فدراسیون است که با باشگاه‌ها تعامل ندارد.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: مقصر سوم سیستم دولتی است. هدف‌گذاری دولت باید با ابزار آن متناسب باشد، در صورتیکه در حال حاضر ارتباط بین دولت و فدراسیون و باشگاه‌ها ایجاد نشده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت لیدرهای باشگاه پرسپولیس گفت: این طوری نیست که من رویانیان به عده‌ای حقوق بدهم که روی سکوها من را تشویق کنند. ما باید کانون مشوقین ایجاد کنیم. اهداف این کانون مشخص است و می‌تواند فرهنگ فوتبال را بهبود ببخشد.

وی تاکید کرد: ‌ اینکه روی سکوها شعار " مرگ بر " و " درود بر " بدهیم چنین شعارهایی فساد ایجاد می‌کند. الان وضعیت به گونه‌ای است که لیدرها بازیکن و مربی عوض می‌کنند اینها ارزش نیست و ناهنجاری ایجاد می‌کند. الان به هر مدیری می‌گویند این کار را بکن و آن را نکن. به مدیر دیگر می‌گویند تیمت را بچسب که در خطر نیافتد. به همین خاطر من مدیر هم زیر سئوال هستم.

رویانیان با انتقاد از سیستم باشگاه‌هایی چون استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: این دو تیم بعد از ۵۰ سال فعالیت هنوز یک تاکسی یا کیوسک ندارند که ۲۰ هزار تومان درآمد داشته باشند آن وقت چطور می‌خواهیم فوتبال را درست کنیم؟ اول باید اقتصاد و درآمدزایی باشگاه درست باشد و بعد از آن به کارهای فرهنگی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه در باشگاه پرسپولیس خواهد ماند، یادآورد شد: همه مطبوعات ما را می‌زنند ولی من می‌ایستم تا فرهنگ و اقتصاد پرسپولیس را دست کنیم. ما برای پرسپولیس برنامه ریزی کرده‌ایم و هواداران سال آینده یک پرسپولیس تمام عیار را خواهند دید.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس در پايان گفت: جام نگرفتن مهم نيست، مهم اين است که به اصول خودمان پايبند باشيم. اصولي که بازيکن هم بايد به ارزشهاي آن احترام بگذارد.