به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، در این برنامه، عکس ارسالی از یکی از بینندگان با این توضیح به نمایش درآمد: " لطفا از مسئولان بپرسید سمند نقره ای با پلاک دولتی به شماره ۳۳-۴۶۲الف۱۴در ساعت یک بامداد جمعه ۲۷مردادماه در جاده فشم به تهران به همراه خانواده در چه ماموریت دولتی بوده است؟! "

مرتضی حیدری از رئیس پلیس راهوار ناجا پرسید این سمند متعلق به کدام نهاد دولتی بوده است؟ سرهنگ مهماندار که پیش از شروع برنامه عکس یادشده را دیده و درباره هویت مالک آن تحقیق کرده بود، به حیدری پاسخ داد: برابر اعلام همکاران ناجا، این خودرو متعلق به یکی از بانکهای دولتی است.

در این زمان مرتضی حیدری که پیش از شروع برنامه از هویت مالک خودرو مطلع شده بود، پرسید: همان بانکی که اول اسمش " بانک ملی ایران " است؟ که رئیس پلیس راه ناجا با خنده موضوع را تایید کرد.

مرتضی حیدری در ادامه گفت: هدف برنامه پایش از نشان دادن این عکس دریافتی از بینندگان و پیگیری هویت مالک این خودرو، مچ گیری نیست بلکه می خواهیم فرهنگ "پایش مردمی" و حساسیت عمومی به سواستفاده از بیت المال و قانون شکنی را بالا ببریم و با کمک مردم، رسانه و پلیس، از چنین تخلفاتی پیشگیری کنیم.