به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا اعلام کرد که شیوع این بیماری به نیوهمپشایر در شمال شرقی آمریکا هم رسیده است و سایر این ایالتها عبارتند از فلوریدا، آیداهو، ایلینویز، ایندیانا، مریلند، میشیگان، مینه سوتا، نیوجرسی، کارولینا شمالی، اوهایو، تنسی، تگزاس و ویرجینیا.

قانونگذاران آمریکایی اظهار داشتند که ۱۴ هزار نفر که تزریقهای استروئید برای کاهش درد دریافت کرده اند ممکن است در معرض خطر ابتلا به مننژیت باشند. در این عفونت به دارویی از فرامینگها، ماساپوست می رسد که با استروئید مخلوط شده و به ۷۵ هزار بیمارستان و کلینیک در ۲۳ ایالت فروخته شده است.

شرکت مورد بحثشرکت داروسازی نیوانگلند است درحال حاضر مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است چراکه استفاده از استروئید در این دارو به طور بالقوه برای دربرداشتن یک نوع قارچ می تواند بیماران را در معرض خطر مننژیت قرار دهد.

عفونت استروئید آلوده که برای درمان درد گردن و کمر مورد استفاده قرار گرفته از ماه می آغاز شده است.

مننژیت عفونت و التهاب پرده مننژ و مایع مغزی - نخاعی است که دور مغز و نخاع را احاطه کرده‌ اند ویروس‌ها، باکتریها و قارچها همگی می ‌توانند مایه ایجاد مننژیت شوند. شدت عفونت بستگی به عامل عفونتزا دارد.

در بسیاری از موارد نشانه‌ های نخستین مننژیت با آنفولانزا اشتباه گرفته می ‌شود. گرچه می‌شود ابتلا به مننژیت بیش از یک دوره یک تا دو روزه روزه برای نشان ‌دادن نشانه‌ ها نخستین آن فرصت لازم داشته باشد، ولی گاهی این بیماری یک سیر برق ‌آسا و به ‌تندی کشنده را پیدا می ‌کند.

اگر کسی دچار مننژیت باکتریایی شود، هرگونه تأخیر در درمان مایه افزایش خطر بروز آسیب‌ های دائمی در فرد می ‌شود.

بنابراین در صورتی که نشانههایی چون تب بالا، سردرد شدید، تهوع و استفراغ همراه با سردرد، گیجی، تشنج، بیخوابی و یا سخت از خواب بیدار شدن، گردن سفت و کم حرکت و حساسیت به نور (فوتوفوبی) کاهش گرایش به نوشیدن و یا خوردن در بیمار دیده شود، باید به تندی به دنبال مراقبتهای پزشکی رفته و با یک پزشک در این زمینه مشورت کرد.