به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، اخضر الابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه صبح امروز با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورایعالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

جلیلی در این دیدار ضمن استقبال از تلاش اخضر ابراهیمی، در نظر گرفتن مصلحت مردم سوریه را به عنوان کلید و رمز موفقیت هرگونه طرح پیشنهادی دانست و تنها راه حل مشکل سوریه را دموکراسی و احترام به خواسته های مردم و برگزاری انتخاباتی با استانداردهای لازم دانست.

دبیرشورایعالی امنیت ملی با اشاره به لزوم جایگزینی روند سیاسی به جای هرگونه خشونت و روند نظامی خاطر نشان کرد نباید به هیچ جریانی اجازه داد به جای مردم سوریه تصمیم گیری کنند.

وی افزود؛ البته به نظر می رسد طرفهایی با اجرای دموکراسی و برگزاری انتخابات در سوریه مخالف هستند زیرا آن ها قصد دارند اراده خود را به نام مصلحت مردم سوریه بر این کشور تحمیل کنند.

جلیلی آغاز گفتگوها بدون پیش شرط میان دولت و معارضان سوری را گامی موثر در بازگشت آرامش و جلوگیری از خشونت ها دانست و تاکید کرد؛ برای توقف خشونت ها در شهرها ابتدا باید مانع ورود سلاح و اقدامات تروریستی شد.

سعید جلیلی افزود؛ در صورتی که رای مردم و خواسته های آنان مورد توجه قرار نگیرد و دموکراسی در این کشور تحقق نیابد، در آینده شاهد افزایش خشونت و بی ثباتی فراتر از مرزهای سوریه خواهیم بود که تمام منطقه را متاثر از خود خواهد کرد.

اخضر الابراهیمی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز در این دیدار ضمن تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در معادلات سوریه و عقلایی خواندن آن، بر راه حل سیاسی و پرهیز از خشونت در مسئله سوریه تاکید کرد.

وی افزود؛ در صورت مدیریت نشدن فضای سیاسی در سوریه احتمال شکل گیری و گسترش بحران در کل منطقه خاورمیانه افزایش می یابد.