به گزارش افکارنیوزبه نقل ازتابناک، ما ایرانی هستیم مرد روزهای سخت و دشوار، مردان مردی که هر گاه خواسته ایم، توانسته ایم. عبور از گردنه های سخت و صخره هایی به بزرگی تاریخ کار ما ایرانی ها بوده و هست. ما بر مشکلات و موانعی در طول تاریخ چیره شده ایم که دنیا انگشت به دهان مانده است. در دوران هشت سال دفاع مقدس این را بارها اثبات کردیم. نمی خواهیم خیلی به عقب برگردیم که از موضوع دور نشویم اما شکست حصر آبادان و فتح خرمشهر را ما دیده ایم و شاید نسل های بعدی شنیده اند. وقتی خرمشهر را از وجود متجاوز خالی کردیم و سجده شکر در مسجد جامع این شهر به جای آوردیم دنیا حیرت زده که این ایرانی ها واقعا فعل خواستن را به خوبی می توانند صرف کنند.

ما پیروز شدیم و خیلی ها شکست خوردند. برسیم به ورزش که بهانه این مقاله است و بازی تیم ملی فوتبال با کره جنوبی. سال ۹۶ امارات ا بیاد آورید. نیمه اول دو یک عقب بودیم که رفتیم رختکن. وقتی دو تیم می خواستند وارد زمین شوند کیم جو سونگ معروف کره ای ها سرش را توی رختکن تیم ایران کردو با صدای بلند یک جیغ کره ایی کشید.

عابدزاده بچه ها ر ا جمع کرد و گفت بچه ها این خیلی برا ما زور داره که بازیکن تیم حریف بیاد برامون کری بخونه. همه با هم هم قسم شدند. مرد و مردانه. خون بچه ها به جوش آمده بود. رگ های گردن بازیکنان متورم شده بود و برای ورود به زمین مثل مار زخمی بودند. بچه ها میمیریم و می بریم. این را دایی می گفت. خداداد هم توی دلش غوغایی بود. تیم وارد زمین شد. حملات برق آسای ایران تیم کره را گیج کرده بود. خداداد مثل مار در خط حمله به خودش می پیچید. دایی آرام و قرار نداشت. کریم بدجوری طول و عرض زمین را می رفت. گل دوم را خداداد زد. بازی مساوی شد. کیم جو سونگ هنوزهم توی دلش می خندید. گل سوم را دایی، چهارم و پنجم و ششم را هم این شیر مرد اردبیلی زد. و این شد که شب تاریخی فوتبال ایران در امارات رقم خورد. تمام رسانه های خارجی با عطشی وصف ناپذیر این بازی را به سراسر دنیا مخابره کردند.

شور و شوق عجیبی بوجود آمد در ایران و بعد از آن دوران فترت و آن قهرمانی بیاد ماندنی در بازیهای آسیابی ۹۰ پکن فوتبال ایرانی دوباره در آسیا قد علم کرد. همان تیم ۹۶ امارات، حماسه ساز ۸ آذر ۷۵ در ملبورن استرالیا شد. جایی که دوباره ایرانی ها دنیا را به تعجب واداشتند. دو هیچ عقب بودیم و استرالیایی ها جشن صعود گرفته بودند. هتل خودشان را در فرانسه را هم رزرو کرده بودند. ۱۵ دقیقه آخر بازی ایران دو گل زد و بازی دو بردو مساوی شد و رفتیم به جام جهانی. اینها را گفتیم تا بدانیم و بدانید بازی ایران و کره در روز سه شنبه ۲۵ مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود به نسبت آن بازیها خیلی آسان تر و راحت تر است و حماسه هایی که ما در ملبورن و امارات خلق کردیم بدون حضورر یکصدهزار نفر بوده. فردا ایران یکپارچه ایرانی است و می خواهد که ۱۱ شیرمرد دلاورش ایرانی وار مقابل کره بازی کند تا حس غرور و خود باوری بار دیگر به جمع ما و جوانان ما بازگردد. بردن کره کار شاقی نیست و باید بازیکنان خودشان باشند و بازی خودشان را ارائه کنند.

به قول یکی از مربیان ، هیچ بازیکنی با ۹۰ دقیقه دویدن نمرده است و هیچکاری نشده است. فردا سرد و بی روح بازی نکنید تا پولهای میلیاردی حلالتان باشد. فردا ایران یکپارچه ایرانی است. فردا از شما بازیکنان می خواهیم که برای ۷۵ ملیون ایرانی بازی کنید . به عشق آن کودک روستایی که پای برهنه در روی ریگ های داغ آبادان و خرمشهر بدنبال توپ پلاستیکی می دود. به عشق آن مادری که در آسایشگاه کهریزیک برایتان دعا می کند به عشق خانواده هایی که برای پیروزی شما نذر و نیاز کرده اند و به عشق ایران فردا مرد و مردانه بازی کنید و دل مردم را در این وانفسای مشکلات اقتصادی شاد نمایید.