به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در سی و هفتمین نشست خبری خود در مورد علت اطاله دادرسی پرونده شهردار تهران از سال ۸۸ تا کنون مبنی بر توهین به اعضای دولت، پرونده علی مطهری به دلیل توهین به سپاه و دولت، پرونده جواد لاریجانی و پرونده پورمحمدی وزیر سابق کشور به اتهام اقدامات خلاف قانون گفت: درباره پرونده شکایت از شهردار تهران باید بگویم که وزارت اطلاعات آن زمان تحقیقی نکرده است. در مورد پورمحمدی باید بگویم که شکایت شد و به دادگاه ویژه روحانیت رفت. دادسرا وی را دعوت کرد که او بر خلاف برخی به جای هیاهو و فضا سازی در رسانه ها به دادسرا رفت. قرار منع تعقیب صادر شد و بر اساس رای دادگاه وی جرمی مرتکب نشده است.

وی افزود: پرونده های دیگر همه در مجرای رسیدگی است. باید رفت در سازمان و نهادی های مربوط پرس و جو کرد. هر چند شاید زمان ببرد ولی رسیدگی خواهد شد.

بگذارید دستگاه قضا کارش را انجام دهد

دادستان کل کشور در مورد نبودن مصادیق مشخص جرایم امنیتی در قانون گفت: قانون ما مصادیق متعددی را از امنیت داخلی و خارجی دارد که می توان در قانون مجازات اسلامی مشاهده کرد. ولی اگر کسی ابهامی دارد می تواند سوال کند. اگر برداشت از ماده قانونی دارد راه حل دارد. اینکه می گویید چرا برخی ها فضا سازی می کنند می گویم اجازه دهید دستگاه قضایی کار خود را در فضای بدون جار و جنجال مطرح کند. قانون ما مشکل تعریف جرم امنیتی ندارد.