به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از شبکه خبری «راشاتودی»، «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان امروز اعلام کرد که اتحادیه اروپا واردات گاز طبیعی از ایران را تحریم کرده است.

دور جدید تحریم‌ها در جریان نشست وزرای امور خارجه اروپا در لوکزامبورگ امروز دوشنبه به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا امروز با گرفتن اسلحه تحریم‌های خود علیه ایران به سوی معاملات و مراودات مالی، بخش مخابرات و بخش انرژی ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور تصویب کرد.

پیش از این «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس در آستانه نشست ماهانه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با محور ایران، مدعی شده بود که تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران نشان دهنده اراده اتحادیه اروپا در تشدید فشارها بر ایران است.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شده بود که چنین اعمال فشارهایی بر ایران در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت مگر اینکه مذاکرات هسته‌ای با ایران به موفقیت برسد. وی در عین حال از ادامه مذاکرات با ایران استقبال کرده بود.

وستروله نیز در سخنانی مشابه اعلام کرده بود که ایران در برطرف کردن ابهامات درباره برنامه هسته‌ای خود اقدامی جدی انجام نداده است و گفت: «ما می‌خواهیم فردا اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های بیشتر پیام روشنی را به ایران بفرستد.»

دور جدید تحریم‌ها را سفرا و نمایندگان این کشورها در اتحادیه اروپا روز جمعه ارائه کردند.

تصویب تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران در حالی صورت می‌گیرد که این اتحادیه امروز همسو با سیاست‌های آمریکا و در ادامه فشارهای سیاسی بر دمشق، تحریم‌هایی را نیز علیه ۲۸ شخصیت سوری وابسته به دولت این کشور و دو شرکت سوری وضع کرد.

جزئیات بیشتر درباره موارد تحریمی فردا اعلام میشود.