به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار روابط ایران و ترکیه در ابعاد مختلف را بسیار مهم ارزیابی و تاکید کردند روابط عمیق و دیرینه فیمابین در سطحی است که مشکلات مختلف منطقه ای و بین المللی نمی تواند در آن اثر گذار باشد.

صالحی و داود اوغلو اراده مسئولین دو کشور برای ارتقاء و تعمیق روابط را مورد تاکید مجدد قرار داده و آنرا با اهمیت خواندند.

رایزنی در خصوص مسائل منطقه و از جمله سوریه از دیگر موضوعات مهم مورد گفتگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه بود که طی آن مجددا بر نهایت خویشتنداری و رعایت حکمت سیاسی از سوی همه طرفها برای اجتناب از یک بحران پیچیده و تالم بار در منطقه تاکید شد.

دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان

همچنین علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس شورای وزیران خارجه اکو با حنا ربانی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

صالحی و همتای پاکستانی اش در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه بویژه همکاریهای اقتصادی و اقدامات انجام شده در خصوص خط لوله انتقال انرژی به پاکستان و همچنین دیگر حوزه های همکاریهای اقتصادی فیمابین را مورد بحثو تبادل نظر قرار دادند.

گفتگو در خصوص آخرین تحولات منطقه بویژه مسائل مربوط به سوریه از دیگر موضوعات مورد رایزنی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بود.