یک پرسپولیسی دو آتشه هستم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه پرسپولیس، آساد پرویچ سفیر کرواسی که آخرین روزهای خدمتش را در ایران سپری می‌کند، عصر امروز نشست یک ساعته‌ای با محمد رویانیان داشت و درباره مسائل مختلف با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دیدار و گفت‌وگو کرد.

آساد پرویچ گفت: وقتی به ایران آمدم پرسپولیس شماره یک بود و قهرمان، اما حالا تیم در این رتبه نیست اما من کماکان جزو هواداران دو آتشه پرسپولیس هستم و این تیم محبوب را در هیچ شرایطی تنها نمی‌گذارم.

وی درباره نشست خود با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: دیدار بسیار صمیمانه و خوبی بود. با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلفی صحبت کردیم. بنده از دیدگاه‌ها و برنامه‌های مدیریت باشگاه برای آینده پرسپولیس مطلع شدم و باید بگویم ایشان برنامه‌های بسیار مدرن و خوبی را مد نظر دارند تا پرسپولیس نه تنها در زمینه مسائل ورزشی بلکه در تمامی جوانب فعال و موفق بوده و بتواند فراتر از گذشته پرافتخار خود عمل کند و حتی در عرصه بین المللی فعال باشد.

آساد پرویچ افزود: ضرب المثلی می گوید راه رسیدن به بالا، از پائین است و برای آتیه باشگاه برنامه‌های خوبی مد نظر مدیریت باشگاه قرار گرفته و بنده به هواداران پرسپولیس با اطمینان می‌گویم که رسیدن به این اهداف در کوتاه مدت امکان پذیر خواهد بود. نباید به این نگاه کرد که پرسپولیس در حال حاضر در رتبه پائین قرار گرفته است بلکه باید کاری کرد که از پائین به بالا رسید.

سفیر کرواسی در ایران ادامه داد: این نشست، ما را تشویق خواهد کرد که برای رسیدن پرسپولیس به برنامه‌های مورد نظر با مدیریت باشگاه همکاری صمیمانه‌ای داشته باشیم. بدون تعارف من خودم را یکی از هواداران پرسپولیس می‌دانم و معتقدم که در دنیا سه دربی مهم وجود دارد و نه بیشتر. یکی بازی بارسا و رئال، دیگری دیدار اینتر و میلان و همچنین بازی پرسپولیس و استقلال. این تنها نظر شخصی بنده نیست بلکه بر اساس اسناد رسمی، مورد نظر و ملاک فیفا نیز قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: دربی پرسپولیس و استقلال هیچ ربطی به رتبه دو تیم و وضعیت آنها در جدول ندارد و همیشه تعداد هواداران ثابتی داشته و خواهند داشت. این یک بازی بی‌نظیر است که همیشه مرا تحت تاثیر قرار داده است، چه قبل از بازی و چه بعد از رقم خوردن نتیجه.

آساد پرویچ در پاسخ به این سوال که آیا «ویچ‌ها» و فوتبال کراوسی همچنان می‌توانند در فوتبال ایران تاثیرگذار باشند گفت: مربیان کروات نه تنها در فوتبال بلکه در واترپلو، هندبال، والیبال و بسکتبال ایران نیز نقش فعال و موفقی داشته‌اند. چیزی که توانسته دلیل تاثیرگذاری مربیان کروات در ورزش ایران باشد، روحیات نزدیک ایرانی‌ها و کروات‌ها به همدیگر است. بنده تردیدی ندارم که کروات‌ها هنوز هم می‌توانند برای فوتبال ایران موثر باشند. کما اینکه می‌بینید این مربیان هنوز در ایران نتایج خوبی می‌گیرند. در حال حاضر به یاد ایویچ افتادم و جا دارد یادی از او کنم که خدمت بزرگی به فوتبال ایران کرد و پدر سیستم مدرن مربیگری در کرواسی بود.

در پایان این نشست، محمد رویانیان هدایایی به رسم یادبود به سفیر کرواسی که تا روزهای آخر خدمتش را در ایران سپری میکند، اهدا کرد و مقرر شد جلسات طرفین در آینده ادامه داشته باشد تا اهداف و برنامههای مورد نظر پیگیری شود.