نمی دانم چرا عده ای وقتی به آمریکا می رسند، شل می شوند

افکارنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر : آیت الله جنتی با بیان اینکه عنوان این کتاب باید جنایات امریکا در ایران پس از پیروزی انقلاب تاکنون، نامگذاری شود، افزود: مطالب و اسناد مختلفی در این باره وجود دارد؛ اما از آنجا که به صورت پراکنده هستند، باید گردآوری شود.
امام جمعه موقت تهران موضوع تحریم ها را یکی از جنایات امریکا در برابر ایران دانست و گفت: آمریکاییها از این موضوع دست برنمی دارند و مشکلات جدی را ایجاد می کنند و به دنبال برنامه هایی هستند که مردم از این طریق تسلیم شوند اما نمی دانند که با چه ملتی طرف هستند.
آیت الله جنتی افزود: هرجا ملت ایران احساس کرده است که آمریکایی ها درباره برنامه ای اصرار دارند کاملا آن را شناسایی کردند زیرا مردم می دانند که آمریکا دشمن به حق این ملت است.
وی هوشیاری و آگاهی مردم را در بی تاثیر کردن عواقب تحریم ها مهم دانست و گفت: از جمله مسایلی که باید به آن در کشور دقت شود موضوع اختلافات در رده های بالا و پایین است، زیرا این اختلاف ها زمینه ساز تاثیرگذاری تحریم های آمریکا علیه ایران است.
آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه باید همه با وحدت کلمه از وحدت بین ملت حمایت کنیم، افزود: این موضوع از ضرورت های امروز و از تاکیدات حضرت امام(ره) است که نباید کوچکترین غفلت در این باره به وجود آید.
وی رضایت مردم را از دیگر محورهای بی تاثیری تحریم های آمریکا برشمرد و اضافه کرد: اگر شما رضایت خدا را می خواهید باید رضایت مردم را جلب کنید.
امام جمعه موقت تهران گفت: مسئولان باید به دقت ببینند که کجای کار مردم گره خورده است تا با گره گشایی مشکلات آنان حل شود و این مهمترین وظیفه برای کسب رضای خداست.
آیت الله جنتی افزود: عده ای که حرکت های سیاسی می کنند مطمئن باشند که در این کشور آینده ای ندارند.
وی ادامه داد: اگر آینده ای برای خودتان می خواهید به مردم خدمت کنید زیرا مردم قدرشناس، قدردان و آگاه هستند و بصیرت دارند و می بینند اگر یک روزی از مردم رای خواستید، رای شما تضمین شده است، اما اگر به دنبال مسایل دیگری هستید و به مردم خدمت نمی کنید مردم هم از شما خدمت نمی خواهند و به شما اعتماد نمی کنند و اگر روزی از آنان رای خواستید مطمئن باشید که رای نخواهند داد و اگر هم به اشتباه رای دادند پشیمان می شوند و رای خود را پس می گیرند.
آیت الله جنتی با تاکید بر اینکه نباید مسایل اصلی را در کشور فراموش کنیم و به مسایل حاشیه ای بپردازیم به روزنامه ها، صدا و سیما و مراکز تبلیغاتی توصیه کرد تا در انعکاس مطالب دقت کنند.
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۲۸ مرداد سالروز کودتای ننگین امریکا گفت: فتنه گران فراموش کرده اند که امریکا چه دشمنی هایی داشته است و خیال می کنند امریکا عوض شده است؛ امریکا همان است و اگر بتواند دست از دشمنی بر نمی دارد و اگر هم چراغ سبزی نشان داده حقه بازی و تقلب است.
وی افزود: امریکا به کمک انگلیس، خیانت بزرگی در این کودتا به مردم و مملکت ما کردند در حالیکه شاه فرار کرده بود با کودتای نظامی او را که فردی بی لیاقت بود و فسادهای گوناگون داشت، برگرداندند و مردم را عزادار کردند.
وی گفت: از آن روز پای آمریکا به کشور باز شد و این نخستین جنایت آمریکا نبود و بلاهایی را بر سر مردم آوردند.
خطیب نمازجمعه تهران افزود: قبل از انقلاب هر چه توانستند شکنجه، زندان و ایجاد محرومیت برای مردم انجام دادند و هر کاری که نکردند، نتوانستند انجام دهند و بعد انقلاب هم توطئه های آنها را شاهد هستیم.
آیت الله جنتی گفت: نمی دانم چرا عده ای وقتی به آمریکا می رسند، شل می شوند.
وی گفت: فتنه گران علاقه مند هستند راه را برای مذاکره با آمریکا باز کنند و می گویند دشمنی ها را کنار بگذارید؛ امریکا همان است و اگر هم چراغ سبزی نشان داده حقه بازی و تقلب است.
خطیب نمازجمعه تهران همچنین با اشاره به سالگرد جنگ ۳۳ روزه و پیروزی حزب الله در این جنگ گفت: این موضوع فقط مربوط به لبنان نبود، بلکه مسئله اسلام بود و امروز آمریکا و اسرائیل خطری برای اسلام و بشریت هستند.
آیت الله جنتی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران افزود: این پیروزی چیز کمی نبود، زیرا نیروهای معتقد و با ایمان حزب الله توانستند در برابر قدرت چهارم نظامی دنیا که به خود مغرور شده بود ۳۳ روز مقاومت کنند و در نهایت اسرائیل ذلیلانه عقب نشینی کرد.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: این پیروزی ضربه محکمی بود که بر سر اسرائیل و آمریکا کوبیده شد و هنوز نمی توانند از خجالت سر بلند کنند و دنبال آن نیز جنگ ۲۲ روزه متمم این کار بود.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می خواهد این شکست ها را جبران کند، گفت: یکی از کارهای این رژیم ترور است که به صورت آشکار می گوید ترور کرده ایم یا می خواهیم ترور کنیم و به صورت آشکار ترور سیدحسن نصرالله را مطرح می کند.
آیت الله جنتی گفت: آنان با تصویربرداری های هوایی از مسیر حرکت رفیق حریری، بمبی را در مسیر حرکت وی منفجر کردند که قدرت این بمب نشان می دهد اسرائیلی بوده است و شاید کسی نتواند چنین بمبی بسازد.
وی افزود: پس از کشتن رفیق حریری قصد داشتند سوریه را از لبنان خارج کنند که این کار را انجام دادند و پس از آن می خواستند حزب الله را به عنوان مسئول این قتل و تروریست معرفی کنند.
امام جمعه موقت تهران گفت: آنها می خواستند دادگاهی بین المللی تشکیل دهند و کسانی در این دادگاه بنشینند که هیچ چیز حالیشان نیست و بحثی از اتهام اسرائیل مطرح نکنند و نوک پیکان را متوجه حزب الله کنند و بگویند نتیجه دادگاه این شده است که حزب الله در این ترور مقصر بوده است.
وی گفت: حزب الله و سید حسن نصرالله با افشاگری که انجام دادند زلزله ای در این دادگاه ایجاد کردند و دیگر نمی توانند آن گونه که می خواهند عمل کنند.
آیت الله جنتی افزود: سیدحسن نصرالله با مدیریت خوب خود همه حلقه ها را با یکدیگر مرتبط نگه داشته است.
وی گفت: این موضوع را به حزب الله و سیدحسن نصرالله تبریک می گویم.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هم اکنون رژیم صهیونیستی به طور جدی از حزب الله احساس خطر می کند، گفت: قدرت حزب الله چند برابر شده است و رژیم صهیونیستی امروز نمی تواند در برابر آنها مقاومت کند و به همین دلیل دست و پا می زند تا شاید بتواند حزب الله را منفعل کند.
امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز آزادی آزادگان، ایستادگی و مقاومت آنان را تبریک گفت.
وی افزود: آزادی آزادگان نعمتی بود و کسی باور نمی کرد صدام خبیثبه سادگی آنان را آزاد کند؛ آزادگان قدر خود را بدانند و آنچه در زندانها کشیدند آثار آنرا حفظ کنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: هر کس هر کار خیری می کند باید آن را نگه دارد که ممکن است از بین برود حتی جهاد در راه خدا.
آیت الله جنتی از مردم خواست: قدر آزادگان را بدانند و فرزندان آنها بدانند این اشخاص چه کردند که توانستند این افتخار را برای ملت به جای بگذارند و یک وجب از خاک این کشور در اشغال دشمن باقی نماند.