به گزارشافکارنیوزبه نقل از خراسان، متهم به قتل این پرونده جنایی، که ساعت ۸صبح روز گذشته به بولوار شهرستانی(محل جنایت) منتقل شده بود در مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت و به قاضی اسماعیل شاکر گفت: آن شب در بولوار پیروزی مشهد منتظر تاکسی بودم که یک پراید کنارم توقف کرد به خاطر این که مسافری در صندلی جلو نشسته بود من در صندلی عقب نشستم و از راننده خواستم مرا به منطقه آب و برق(بولوار شهرستانی) ببرد. در بین راه مسافر دیگر پیاده شد و من در صندلی جلو نشستم. وقتی به مقصد رسیدیم راننده تقاضای ۲هزار و ۵۰۰تومان کرایه کرد اما من گفتم بیشتر از ۱۸۰۰تومان ندارم! با این جمله پیرمرد عصبانی شد و گفت: شما معتادها وقتی پول ندارید سوار نشوید! از این جمله او بسیار ناراحت شدم چون مدتی بود که اعتیادم را ترک کرده بودم!وقتی راننده ۵۵ساله این حرف ها را گفت مشاجره ای بین ما در گرفت. این در حالی بود که من هنوز روی صندلی خودرو نشسته بودم، در همین حال با مشت ۲ ضربه محکم به سرش زدم که او گیج شد، مانند کسی که به اغما می رود چون مشت های من سنگین است. متهم به قتل اضافه کرد: زنجیر نازکی هم کنار داشبورد خودرو بود، آن را برداشتم و دور گردنش انداختم صندلی را خواباندم که راحت تر بتوانم زنجیر را بکشم ولی زنجیر پاره شد، در همین هنگام چشمم به نخ محکمی افتاد که کنار ترمزدستی بود، آن نخ لاستیک خودرو بود، نازک و بسیار محکم! بلافاصله نخ را کشیدم و دور گردن پیرمرد انداختم. او کمربند ایمنی بسته بود و نمی توانست هیچ حرکتی بکند وقتی نخ را کشیدم سرش به یک طرف افتاد و فهمیدم که او مرده است. قاضی شاکر از متهم پرسید: او هیچ دفاعی از خود نکرد؟! متهم پاسخ داد: او قصد داشت کمربند ایمنی را باز کند اما نمی دانم دکمه فشاری کمربند نقص داشت یا این که توان حرکت از او گرفته شده بود، در هر حال نتوانست هیچ حرکتی بکند. وی در ادامه اعترافات خود گفت: پس از آن دنده خودرو را خلاص کردم و خودرو کمی جلوتر رفت، به منزل رفتم و چاقویی را برای بریدن کمربند آوردم. وقتی کمربند را با چاقو بریدم لنگ کفش مقتول هم به بیرون از خودرو افتاد، سپس جسد راننده را در صندلی دیگر گذاشتم و خودم پشت فرمان نشستم و به سمت بولوار پیروزی حرکت کردم. پس از اعترافات صریح متهم به قتل، قاضی شاکر از کارآگاهان و عوامل بررسی صحنه جرم خواست تا بازسازی صحنه جنایت در محل رها کردن جسد ادامه یابد، بنابراین بار دیگر متهم به محل رها کردن جسد واقع در پیروزی ۷۲ منتقل شد.

او گفت: با خودروی مقتول جسد را کنار ساختمان های در حال احداثانتقال دادم و آن را درهمین مکان بیرون انداختم وقتی مطمئن شدم کسی مرا هنگام ارتکاب جرم ندیده است، سوار خودرو شدم و فرار کردم، اما می ترسیدم که با پی گیری شماره خودرو دستگیر شوم به همین خاطر پس از برداشتن گوشی تلفن همراه، مقداری وجه نقد و مدارک دیگر که داخل خودرو بود، آن را در بولوار هاشمیه رها کردم. پس از چند روز که در فکر این ماجرا بودم به محل رها کردن خودرو رفتم تا ببینم ماموران خودرو را پیدا کرده اند یا نه؟ اما دیدم خودرو همان جاست، دوباره خودرو را برداشتم و در یک محل پرتردد رها کردم و سوئیچ آن را نیز انداختم. گزارش خراسان حاکی است: پس از اعترافات صریح متهم و مطابقت آن با آن چه قبلاً رخ داده بود، قاضی ویژه قتل عمد در زمان حادثه دستور پایان بازسازی صحنه جنایت را صادر کرد و بدین ترتیب متهم این پرونده جنایی برای طی مراحل قانونی روانه زندان شد. بنابراین گزارش در ابتدای بازسازی صحنه قتل کارآگاه محمدی جزئیات و چگونگی شناسایی و دستگیری متهم را شرح داد. او گفت: بررسی پرونده های افراد فقدانی در پلیس آگاهی مشخص کرد که اعضای یک خانواده مفقود شدن یک راننده مسافربر را به پلیس گزارش کرده اند که مشخصات ظاهری مقتول با فرد فقدانی مطابقت داشت. وی افزود: با پی گیری سرنخ های موجود و انجام یک سری فعالیت های پلیسی بعد از گذشت حدود یک ماه از ماجرای جنایت، متهم اصلی این پرونده دستگیر شد.

سابقه خبر

دهم مردادماه گذشته، جسد مردي در ابتداي بولوار پيروزي ۷۲ کشف شد که بررسي هاي پليس و مقام قضايي مشخص کرد مربوط به راننده يک خودرو است که به مسافرکشي اشتغال داشته است. پس از کشف خودرو توسط ماموران انتظامي، کارآگاهان پليس با پي گيري سرنخ هاي موجود و با راهنمايي و نظارت مستقيم مقام قضايي موفق شدند جوان ۳۵ساله اي را که به موادمخدر نيز اعتياد داشت دستگير کنند. وي در بازجويي ها به صراحت ارتکاب قتل را پذيرفت و انگيزه خود را نيز اختلاف ۷۰۰توماني بر سر کرايه خودرو عنوان کرد.