مانور اسرائیل و آمریکا برای ارسال یک پیام به ایران!

به گزارش افکارنیوز، آمریکا و اسرائیل اواخر این ماه بزرگترین مانور دفاعی و هوایی را برگزار می کنند. به گزارش بیزنس ویک قرار است این مانور هوایی پیامی باشد از همبستگی اسرائیل و دیگر کشورها برای ایران و رای دهندگان آمریکایی درست قبل از ۶ نوامبر سال جاری.

وندی اسنایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای که از طریق ایمیل منتشر شده است از حضور آلمان و انگلیس در این هفته پر چالش همراه با ۳۵۰۰ نیروی آمریکایی و ۱۰۰۰ نفر از نیروهای دفاعی اسرائیل در منطقه خبر داده است.

به گفته وندی اسنایدر، در این مانور که هر ۴ واحد ارتش آمریکا در آن حضور دارند، عناصر دفاع موشکی و همچنین رزمایش واحدهای مبارز آمریکایی به نمایش در می آید.

به گفته کنت کاتزمن، کارشناس امور خاورمیانه، در مرکز پژوهش های کنگره آمریکا، بدون شک این مانور بدین منظور درنظر گرفته شده است تا نشان داده شود که آمریکا و اسرائیل جدای از تفاوت های ناشی از فوریت ها و دامنه تهدیدها، هنوز به همکاری نظامی خود با یکدیگر ادامه می دهند.

اوباما، رئیس جمهور آمریکا تا به الآن با بنیامین نتانیاهو برای حمله به ایران به منظور متوقف توانایی ایران برای تولید سلاح های هسته ای مخالفت کرده است. از سوی دیگر نیز رهبران ایران می گویند که درصورت حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای، ایران نیز حمله نظامی را آغاز خواهد کرد.

درحالیکه نتانیاهو برای ایران خط قرمزی تعریف کرده است که آمریکا و متحدان اروپایی اش از طریق تحریم ها و اعمال فشار های اقتصادی سعی بر متوقف کردن برنامه هسته ای ایران را دارند.

میت رامنی، نامزد منتخب جمهوری خواهان آمریکا در فارین پالیسی، رابطه اوباما و نتانیاهو را زجرآور توصیف کرد و نسبت به افزایش تجهیزات دفاعی آمریکا و همچنین افزایش همکاری ها وعده داد.

از سوی دیگر نیز اوباما در مکالمه تلفنی خود در سپتامبر، به نتانیاهو این اطمینان خاطر را داده است که آمریکا نسبت به امنیت اسرائیل متعهد است و رهبران دو کشور در توافق کاملی برای توقف برنامه هسته ای ایران هستند.

با توجه به بیانیه کاخ سفید، ظاهرا آقای نخست وزیر نیز از تعهد اوباما ابراز خرسندی کرده است و آن را در راستای هدفی که به دنبال رسیدن به آن است، دانسته است.

پنتاگون در گزارش ۲۹ ژوئن خود به کنگره آمریکا تحویل داد، آورده بود که نیروهای ایران در اوایل سال جاری ایران تنها ۳ مانور نظامی داشت که در آن مانورها توان و ظرفیت های تهاجمی و دفاعی موشک های خود را نمایش گذاشت.

پنتاگون در تحلیل خود مدعی شده است که ایران همچنان به گسترش توان دفاعی خود که شامل ساخت موشک های دوربرد و نزیدک برد با قابلیت هدف گیری بالا هستند، ادامه می دهد. لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا نیز ادعا کرده است که ایران استفاده از سیستمهای مخرب و موثری که توان تخریبی بیش از یک کلاهک های موشکی را دارند افزایش داده است.

طبق این گزارش ایران همچنان به توسعه موشک های بالستیک ادامه می دهد؛ به طوریکه این موشک ها به راحتی تا اسرائیل و ارروپای شرقی فرستاده می شوند که موشک شهاب ۳، با برد ۲ هزار کیلومتر یک موشک میان برد ایران محسوب می شود.

آمریکا بعد از بوش، پایگاه های نظامی خود را به کشورهایی نزدیک به پایگاه های موشکی ایران انتقال داده است.

همچنین وندی اسنایدر از افشای جزئیات بیشتر در مورد این مانور خودداری کرده است. او با اشاره به اینکه این مانور، بزرگترین مانور مشترک اسرائیل و آمریکاست، خاطر نشان کرد که تعداد شرکت کنندگان در مانور در حد استاندارد مانور است. او گفت آمریکا، با متحدان خود تمرینات دوجانبه ای را دارد که اسرائیل یکی از آنهاست.