به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سرهنگ محسن خانچرلی صبح سه‌شنبه در نشست خبری با بیان جزئیات حادثه روز گذشته خیابان مدنی، گفت: در ساعت ۱۱:۳۷ روز دوشنبه ماموران کلانتری ۱۲۷ نارمک از طریق دریافت پیامی از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰در جریان وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح در خیابان شهید مدنی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پس از دریافت این خبر ماموران در کمتر از پنج دقیقه در صحنه حادثه حضور پیدا کردند، گفت: ماموران با حضور در صحنه با پیکر خونین مردی که به امر قصابی در خیابان شهید مدنی مشغول بود، روبرو شدند.

خانچرلی با بیان اینکه تحقیقات ماموران ادامه داشت تا اینکه اخباری مبنی بر مجروح شدن ۱۱ نفر دیگر در خیابان شهید مدنی به ماموران کلانتری ۱۲۷ نارمک اطلاع داده شد، گفت: ماموران با حضور در صحنه حادثه دریافتند که ضارب پس از مضروب کردن مرد قصاب، اقدام به مضروب کردن ۱۱ نفر دیگر کرده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ضمن تشکر از همکاری مردم، عنوان کرد: همکاری صمیمانه مردم در ارائه اخبار و تصاویر فرد ضارب توانست پلیس را در شناسایی هرچه سریعتر فرد ضارب یاری کند، به گونه‌ای که یک ساعت پس از وقوع حادثه، پلیس سرنخ‌های مهمی در خصوص هویت و محل سکونت ضارب به دست آورد.

وی با بیان اینکه تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت تا اینکه خبری مبنی بر معرفی ضارب به یکی از کلانتری‌های شهرستان قم واصل شد، گفت: ضارب پس از اطلاع از پیگیری‌های پلیس، برای دستگیری‌اش خود را به یکی از کلانتری‌های فرماندهی انتظامی قم معرفی کرده بود که با هماهنگی صورت گرفته، متهم در اختیار پلیس تهران قرار گرفت.

خانچرلی با بیان اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده مشخص شد که ضارب جوانی ۲۳ ساله به نام «حسین ک» است، گفت: تحقیقات نشان داد که این جوان به دلیل اختلافات خانوادگی با مادربزرگ خود در خیابان شهید مدنی زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون این فرد هیچ انگیزه‌ خاصی را برای انجام این عمل خود، اعلام نکرده است، گفت: «حسین» در اعترافات خود عنوان کرد که حوالی ظهر به منزل مراجعه کرده و بنا به دلایلی عصبانی شده و با حضور در قصابی محل، از وی درخواست چاقو کرده و پس از دریافت چاقو، علاوه بر مجروح کردن قصاب، اقدام به مجروح کردن ۱۱ تن دیگر نیز می‌کند.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه بررسی سوابق «حسین» نشان داد که وی دارای سه فقره سابقه کیفری در زمینه زورگیری، استعمال مواد مخدر و سرقت موتورسیکلت است، گفت: تحقیقات تکمیلی برای یافتن انگیزه اصلی این فرد و همچنین دیگر سوابق «حسین» ‌ ادامه دارد.

خانچرلی با اعلام خبر فوت یکی از مجروحان این حادثه، گفت: یکی از مجروحان این حادثه که مرد بود، به علت شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه بررسی‌های پلیس نشان داد که «حسین» چند ماهی به همراه پدر خود در یک کشتارگاه فعالیت می‌کرده، در مورد برخی شایعات مبنی بر قصد ورود این فرد به یک مدرسه، گفت: این فرد قصد ورود به مدرسه را نداشته و در حین تردد اقدام به مجروح کردن دیگران کرده است.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه تاکنون «حسین» هیچ انگیزه خاصی را برای انجام این عمل خود اعلام نکرده است، گفت: با این حال اقدامات پلیس برای یافتن انگیزه اصلی این فرد، ‌ ادامه دارد.

خانچرلی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر برخی شایعات در مورد استعمال مواد مخدر شیشه در حین ارتکاب این عمل گفت: تا کنون این فرد در مورد مصرف مواد مخدر شیشه صحبتی نکرده است، اما پس از اتمام بازجوییهای اولیه، آزمایشات لازم برای یافتن علت اصلی این عمل انجام میشود.