راز پاهای برهنه مسی چه بود؟

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایرنا، داستان پاهای برهنه ˈلیونل مسیˈ ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا به سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ بر می گردد که تازه طعم حضور در ترکیب اصلی این تیم را چشیده بود.

روزنامه ورزشی ˈمارکاˈ چاپ اسپانیا روز دوشنبه در این باره نوشت: او در آن زمان نوجوانی خجالتی اما مشتاق و تشنه موفقیت بود که تمام وقتش را صرف تماشای بازی بزرگان بارسلونا می کرد و تا جایی که می شد دانش و تجربه می اندوخت.

آن موقع ˈرونالدینیوˈ و ˈدکوˈ مردان کلیدی تیم تحت رهبری ˈفرانک ریکاردˈ بودند و در رختکن هم تاثیر زیادی روی بازیکنان دیگر داشتند.

به همین دلیل، مسی چشم از این دو بازیکن برزیلی بر نمی داشت و تمامی حرکات آنها را زیر نظر می گرفت.

او به تدریج که بزرگتر می شد، رابطه نزدیکی با این دو بازیکن و مخصوصا دکو برقرار کرد.

مسی همزمان بعد از جلسات تمرینی تیم بارسلونا در زمین می ماند تا با ˈرونالدینیوˈ ضربات آزاد و با ˈدکوˈ پاس های بلند و زدن کرنر را تمرین کند.

راز آنها این بود؛ ˈبازی با پاهای برهنه. ˈ

مسی در آن هنگام گفته بود ضربه زدن به توپ با پای برهنه برایش راحت تر است و همین تمرین ها بود که پاهای این بازیکن آرژانتینی را برای زدن ضربات ایستگاهی تربیت کرد.

او قدرت خود را با بررسی تکنیک های بدیع رونالدینیو تکمیل کرد و حتی به جایی رسید که در نواختن شوت های مرگبار با او به رقابت پرداخت.

مسی با روی کار آمدن ˈپپ گواردیولاˈ و ˈویلانوواˈ نه تنها آزادی بیشتری در زمین پیدا کرد، بلکه اجازه یافت ضربات ایستگاهی را هم بزند. مسوولیتی که قبل از او به رونالدینیو، ژاوی و گاهی هم اتوئو سپرده شده بود.