به گزارش افکارنیوزبه نقل از شفاف، بنیامین نتانیاهو که به دلیل اجرای طرح های ریاضت اقتصادی و طرح‌های ماجراجویانه در قبال ایران مورد انتقادات شدید قرار گرفته و به نوعی مشروعیت خود را از دست داده است، در بحبوحه تشدید اختلافات با احزاب دیگر تلاش کرد تا کنست منحل شود.

نتانیاهو که قصد ندارد از طرح‌های اقتصادی خود عقب‌نشینی کند، بیم آن را دارد که در صورت اجرای طرح‌های ریاضتی نتواند رای لازم را در انتخابات سال ۲۰۱۳ به دست آورد و به همین جهت تلاش کرد موعد انتخابات را به پیش از زمان تصویب بودجه انتقال دهد.

یک منبع رسمی رژیم صهیونیستی گزارش داد که اعضای کنست(پارلمان) این رژیم شب گذشته با انحلال پارلمان موافقت کردند و قرار است انتخابات پارلمانی ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ برگزار شود.

قرار است انتخابات پارلمانی ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ مطابق با خواسته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که تمایل به وجود مدت زمان کوتاه برای تبلیغات انتخاباتی دارد، برگزار شود.

قرار بود دوره فعالیت هجدهمین پارلمان رژیم صهیونیستی اکتبر ۲۰۱۳ به پایان برسد اما نخست‌وزیر این رژیم برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کرد. در همین راستا «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که برای رقابت با نتانیاهو به عرصه سیاست باز می‌گردد و «شائول موفاز» رئیس حزب معارض کادیما نیز با اعلام حمایت از وی گفته است که حاضر است به نفع اولمرت از ریاست کادیما کنار برود تا اولمرت در صدر فهرست کادیما وارد رقابت انتخاباتی شود.

اولمرت که اخیرا از سوی دادگاه قدس از اتهام فساد مالی تبرئه شده است، گفته است که تا ۱۰ روز آینده تصمیم نهایی خود درباره بازگشت به عرصه سیاست را اعلام می‌کند.