به گزارش افکارنیوزمدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسایل مختلف باشگاه استقلال از جمله مسایل و مشکلا‌ت مالی، پیشنهاداتی که بازیکنان این تیم از سایر باشگاه‌های داخلی و خارجی دارند و سایر موضوعات این باشگاه صحبت کرد. متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از وضعیت تیم صحبت کنید. چند روزی لیگ تعطیل است و استقلال در این مدت برنامه‌های تمرینی خود را پیگیری می‌کند.

این تعطیلات به ما و همه تیم‌ها لطمه زیادی می‌زند، ولی چاره‌ای نداریم. تیم ملی در شرایط خاصی قرار دارد و همه باید کمک کنیم تا نتیجه‌ بگیرد و بتواند به جام جهانی راه پیدا کند.

بازی تیم ملی با کره جنوبی را چگونه می‌بینید؟

فکر می‌کنم که بازیکنان تیم ملی ما یک سر و گردن از بازیکنان کره بالاتر هستند. اگر بچه‌ها خودشان باشند و راحت و بدون اضطراب بازی کنند می‌توانیم کره را شکست دهیم.

این روزها صحبت‌های مختلفی درباره بازیکنان استقلال و پیوستن آنها در نیم فصل به تیم‌های دیگر مطرح می‌شود. یکی از این بازیکنان ساموئل است که بحثپیوستن او به پرسپولیس داغ شده است. دوشنبه هم در باشگاه پرسپولیس حضور یافتید، آیا با رویانیان برای پیوستن او به پرسپولیس مذاکره کردید؟

ما سلسله مذاکراتی را با رویانیان داشتیم. البته ما در نیم فصل می‌توانیم نقاط ضعف و قوت خودمان را بررسی کنیم و بر اساس آن تصمیم گیری کنیم. به همین جهت مذاکرات ما همچنان ادامه دارد. البته من و رویانیان هر ۱۰،۱۵ روز یک بار به صورت مستمر با هم نشست می گذاریم و بیشتر روی مسائل اقتصادی صحبت می‌کنیم. چون ما یک شرکت مشترک به نام تجاری «SIS» داریم که این شرکت کارهای اقتصادی ما را انجام می‌دهد. در کنار این جلسات درباره موضوعات دیگری هم بحثمی‌شود. دفعه قبل رویانیان در باشگاه استقلال حاضر شده بود و این بار ما هم برای دیدار و گفت‌وگو با وی به باشگاه پرسپولیس رفتیم.

بالاخره برای پیوستن ساموئل به پرسپولیس توافق کرده اید یا خیر؟

ساموئل چند پیشنهاد دارد که یکی از آنها پرسپولیس است و دو تیم لیگ برتری و خارجی هم خواهان او هستند. ما هنوز به جمع بندی نرسیدیم. او بازیکن ارزشمند و تکنیکی است و از نظر اخلاقی هم بازیکن خوبی است. درست است که حرف آخر را من می‌زنم، ولی در مسایل فنی این اجازه را می‌دهم که سرمربی تیم بر اساس حقی که دارد تصمیم گیری کند و در نهایت بر اساس پیشنهادها و نیازی که داریم تصمیم گیری می‌کنیم.

این که گفته می‌شود شما قصد معاوضه ساموئل با یک بازیکن پرسپولیس را دارید تا چه اندازه جدی است؟

مذاکره همیشه دو طرفه است. همچنان که آنها ساموئل را می‌خواهند ما هم پیشنهادهایی را می‌دهیم. البته این صحبت‌ها فعلا در حد مذاکره است و هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم. ما همیشه سعی می‌کنیم که در چارچوب قانونی این کارها را انجام بدهیم.

سرانجام وضعیت رودریگو توزی به کجا رسید. آیا با او یا مدیر برنامه اش صحبتی کرده اید؟

ما همان روزی که توزی آن مصاحبه را انجام داد. بلافاصله واکنش نشان دادیم و به مراجع رسمی هم اعلام کردیم که او غیبت کرده است. معاون باشگاه هم اعلام آمادگی کرد تا با مدیر برنامه توزی یا خودش صحبت کند، اما هنوز هیچ خبری نشده است. آنها خواستند یک روشی را تست کنند ما هم نتیجه‌ تست آنها را دادیم. باشگاه استقلال بازیکنان بزرگی دارد و خواهد داشت و حتی افرادی مانند ساموئل و جان واریو در بدترین وضعیت شرایط را درک و بسیار حرفه‌ای با مشکلات برخورد کردند. درباره توزی هم بر اساس قانون رفتار می‌کنیم و تابع تصمیمات قانونی هستیم.

قصد دارید حمودی را هم به آلمان ترانسفر کنید، این موضوع به چه کجا رسید؟

درباره ترانسفر علی حمودی خودم پیگیر هستم. معتقدم که بستر ترانسفر فوتبال ما لطمه خورده است و دیگر بازیکنی ترانسفر نمی‌شود. من نمی خواستم وارد این موضوع شوم، اما وقتی دیدم بازیکنانی داریم که شایستگی‌های زیادی دارند اما عده‌ای می‌خواهند جو را خراب کنند، ‌ دست به کار شدم. درباره زندی خواندم که در روزنامه‌ها نوشته بودند چون فتح‌الله‌زاده می‌خواهد ابهام‌ها را برطرف کند بهانه کرده که زندی را به آلمان می‌فرستد. این‌ها حرف روزنامه‌ها است و از سردبیران تقاضا دارم در مطالبی که نوشته می‌شوند دقت کنند. ما زندی را ترانسفر نکردیم. او را یک تیم می‌خواست و خودش هم به رفتن اصرار داشت و از آنجایی که کادر فنی هم او را نیاز نداشت، اجازه دادیم که برود، ولی برای حمودی و امثال او برای ترانسفر کردنشان به اروپا برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این مسایل را خیلی‌ها می‌دانند، اما نمی‌دانم چرا گاهی وجدانمان را از یاد می بریم و نوع دیگری مطلب می‌نویسیم. تلاش ما این است که حمودی با شرایط خوبی به اروپا برود و همچنین مد نظر داریم که بازیکنان دیگری را هم بفرستیم.

پیشنهاد دیگری هم که مطرح می‌شود مربوط به میلاد میداودی و پیوستن او در نیم فصل به لیگ‌های عربی است.

شایعات وجود دارد. خیلی از تیم‌ها خیلی از بازیکنان را می‌خواهند، ولی به این معنا نیست که همه بازیکنان را بدهیم. تاکید می‌کنم که ما بر اساس گزارش‌های کمیته‌ فنی و جمع بندی سرمربی تیم تصمیم گیری می‌کنیم و ۱۰،۱۵ روز مانده تا نیم فصل با قلعه‌نویی جلسه‌ای می گذاریم و او نظرش را درباره این که چه کسی را می‌خواهد و کدام بازیکن را نیاز ندارد، می‌گیریم. در نهایت بر اساس نیاز سرمربی وارد عمل خواهیم شد.

و اما لیام ردی، دروازه‌بان ذخیره استقلال.

او هم دو، سه پیشنهاد دارد و تصمیم را بر عهده خودش و مدیر برنامه‌هایش گذاشته‌ایم و اگر پیشنهاد خوبی باشد با آن موافقت می‌کنیم.

آیا پیشنهاد تیم‌های ترکیه‌ای به خسرو حیدری صحت دارد؟

اول فصل خسرو حیدری پیشنهادی داشت که ما مخالفت کردیم. ولی دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است، اما فکر می‌کنم که فعلا این بازیکن را ترانسفر نکنیم. چون به او نیاز داریم.

اما بازیکنی که پیرامون پیوستنش به استقلال صحبت‌هایی مطرح شده نیکبخت واحدی است. حتی امیر قلعه‌نویی هم بعد از بازی تدارکاتی با مس کرمان اعلام کرد که پیگیر کارهای این بازیکن است.

تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هنوز درباره این موضوع قلعه‌نویی با من صحبتی نکرده است.

گویا مشکلات مالی تیم همچنان ادامه دارد. وزارت ورزش و جوانان صحبتی از عمل به تعهد ۵۰ درصدی خود انجام نداده است؟

همان طور که گفتم ما به وظیفه مالی خود که تامین ۵۰ درصد هزینه‌ها بود، عمل کردیم و منتظریم که بودجه وزارت ورزش اعلام شود. هفته‌ گذشته هم با بازیکنان جلسه داشتیم و تفاهم خوبی انجام شد و بازیکنان راضی بودند. امیدوارم که وزارت ورزش و جوانان به زودی بر اساس بودجه‌ای که مطرح شده است کمک‌ها را آغاز کند تا بیشتر لطمه نخوریم.

اما قلعه‌نویی به خاطر این شرایطی که وجود دارد از استعفا صحبت کرد.

صحبتی که قلعه‌نویی انجام داد بیشتر از روی فشارهایی بود که به او وارد شده، وقتی مشکل مالی وجود داشته باشد بازیکنان نمی‌توانند به خوبی خواسته‌های مربی را انجام دهند. وقتی او دید که بازیکنان با تمام وجود کار می‌کنند، ولی مشکلات مالی برای تیم وجود دارد از استعفا صحبت کرد. تا زمانی که من استعفا ندهم قلعه‌نویی هم استعفا نخواهد داد.

پس بحثاستعفای قلعه‌نویی منتفی است؟

به نظرم منتفی نیست. اگر شرایط به همین شکل پیش برود و نتوانیم به تعهداتمان عمل کنیم ماندن معنایی ندارد. به قول قلعه‌نویی آستانه تحمل ما هم حدی دارد.

یعنی احتمال دارد که شما هم استعفا بدهید؟

اگر ببینیم که مشکلات مالی به سمت و سویی می‌رود که هیچ کمکی نمی‌توان کرد با اجازه من هم مرخص می شوم. من از عده‌ای که از روی عمد یا اشتباه می‌گویند که ما «هی» پول می‌خواهیم، می‌خواهم که این را نگویند، ما «هی» پول نمی‌خواهیم، بلکه به تعهد ۵۰ درصدی خود عمل کردیم و ۵۰ درصد باقی هزینه‌ها را باید طرف مقابل پرداخت کند و انتظارمان این است که به تعهداتشان عمل کنند.

بازی با تراکتورسازی را چگونه می‌بینید؟ در حالی که در روزهای گذشته مسایلی درباره کادر فنی سابق این تیم که در حال حاضر در استقلال حضور دارند مطرح شد که به نظر می‌رسد حساسیت‌های این بازی را زیادتر می‌کند.

من از هواداران تراکتورسازی شناخت کاملی دارم. آنها آدمهای بزرگی هستند و تیم بزرگی هم دارند و حرفهای فکر میکنند. مطمئنم که بازی خیلی خوبی انجام خواهد شد و امیدوارم هر تیمی که مستحق پیروزی است به حقش برسد. مطمئنم مشکلی پیش نخواهد آمد و مردم تبریز و آذربایجان خدمات قلعهنویی را فراموش نمیکنند. حتی خود قلعهنویی هم گفته که کار نیمه تمامی در تبریز دارد و یک روزتیمی که با او دوم شد را به قهرمانی میرساند. بنابراین فکر نمیکنم که این جریان سازی ها اختلافاتی را ایجاد کند.