به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، پردیس افکاری امشب ادامه روایت " دا " را در هشتاد و دومین قسمت برنامه تلویزیونی کتاب دا پیگیری می‌کند.

در ادامه کتاب آمده است: ما هم با دو سه تا از بچه‌‌ها، که ماشین گرفته بودند، به دنبال مجروح به طرف بندر رفتیم و از درِ سنتاب واردِ بندر شدیم. از دیدن این همه جنس، که به خاطرش پول و ارز از مملکت خارج شده بود و حالا یا طعمه آتش یا گرگ‏ها می‏شد، حرص می‏خورد و دلش می‏سوخت که نمی‏توانند این‏ها را از شهر خارج کنند. همراه نیروهای ستوان اقارب پرست که از ناحیه پا مجروح شده بود، اقدام به پیشروی به سمت خطوط درگیری می‌کنند.

مجموعه " کتاب دا " بر اساس کتابی به همین نام و دربرگیرنده خاطرات سیده زهرا حسینی است که در گروه حماسه و دفاع شبکه یک سیما، به تهیه کنندگی علی تقی پور و کارگردانی سینا عطائیان در ۱۲۰ قسمت و با همکاری ۵۵ هنرمند زن کشورمان تولید شده و در حال پخش است.

مهتاب کرامتی، نیکی کریمی، لعیا زنگنه، نیوشا ضیغمی، پریوش نظریه، شقایق فراهانی، افسانه بایگان، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، شبنم قلی خانی، گیتی خامنه، روناک یونسی، پرستو صالحی، بهناز جعفری، لادن طباطبایی، فریبا کامران، عسل بدیعی، سحر دولتشاهی، خاطره حاتمی، آشا محرابی، خاطره اسدی، مینا ساداتی، تینا آخوندتبار، فقیهه سلطانی، رویا تیموریان و… از جمله هنرمندانی هستند که تاکنون مقابل دوربین این برنامه رفتند و به روایت بخش‌هایی از کتاب دا پرداختند.

پخش محصول تازه بسیج صدا و سیما از شبکه اول

فیلم تلویزیونی " شیخ شریف " به کارگردانی اسماعیل فلاح پور جمعه ۲۸ مهر از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

طبق اعلام بسیج صدا و سیما در این فیلم تلویزیونی سعی خواهد شد نقش ارزنده روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به تصویر کشیده شود چرا که بدون شک حماسه روحانیون در دفاع مقدس، همواره در تاریخ این سرزمین ماندگار و پایدار خواهند ماند و این در حالی است که از میان تمامی اقشار مختلف مردمی، روحانیون بیشتر شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

شهید محمدحسن شریف قنوتی، به عنوان اولین شهید روحانی مبارز دوران دفاع مقدس که با اقتدار، شجاعت و مردم داری خود در روحیه دادن به مردم جنگ زده خرمشهر نقش بی بدیلی داشت، ایده‌ای فاخر برای برنامه سازی است که سعی شده است در این اثر هنری نگاهی گذار به زندگی، مبارزات و ایثارگری های این شهید والامقام صورت گیرد.

این تله فیلم در دو مقطع مبارزاتی شهید قنوتی در دوران طاغوت در شهر بروجرد و روزهای آغازین جنگ تحمیلی در خرمشهر را نشان می‌دهد که سرانجام این شهید بزرگوار در عصر روز ۲۴ مهر ۱۳۵۹ در خرمشهر به دست سربازان بعثی به طرز فجیعی به شهادت می‌رسد.

جعفر دهقان که برای اولین بار در لباس یک روحانی جلوی دوربین ظاهر شده است، به ایفای نقش این شهید بزرگوار پرداخته است و شیوا خسرومهر، محمد ایزدی یکتا، محمد باجلان، نازنین پیرکاری، ارسطو خوش رزم، محمد شادانی، سروناز سرلک به همراه جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.

شیخ شریف توسط گروه تلویزیونی بسیج سازمان صداوسیما و با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون به تهیه‌کنندگی محسن پیریایی تولید شده است.

" جیگر " به کوی نشاط آمد

در برنامه " کوی نشاط " رادیو ایران که پنج شنبه این هفته ۲۷ مهرماه از ساعت ۹صبح به مدت ۹۰ دقیقه پخش می‌شود، شخصیت عروسکی " جیگر " که مورد استقبال واقبال مخاطبین قرار گرفته است، حضور دارد.

امیرعباس اشرف تهیه کننده و سردبیر این برنامه با اعلام این خبر گفت: علی رضا تابان بازسازی صدای " جیگر " را انجام می‌دهد که گفتار آن را زهرا ادراکی و شاهرخ باقری نژاد بر عهده دارند. البته دفتر برنامه‌های طنز رادیو ایران در ابتدا با کاظم سیاحی صدا پیشه اصلی شخصیت " جیگر " مذاکره کرده بود که او در برنامه حضور داشته باشد اما متاسفانه شرایط همکاری مهیا نشد لذا سازندگان این برنامه با بازسازی صدای این شخصیت عروسکی برای تکذیب شایعات مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر ممنوع بودن این کاراکتر تلاش کردند.

وی یادآور شد: این شخصیت پس از ورود به "کوی نشاط" ضمن تکذیب هر گونه ممنوعیت فعالیت در رسانهها به خواندن آواز میپردازد و شخصیت مثبت خود را به نمایش میگذارد که موسیقی آن را مجتبی تیموری ساخته است.