به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، ‌ سید محمد حسینی در گفت‌وگویی تاکید کرد: تصمیم غرب به حذف شبکه‌های صدا و سیما، ناشی از نگرانی آنان از رشد آگاهی و بیداری اسلامی است.

وزیر ارشاد نقش مؤثر و فعال شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به افکار عمومی در رویدادهای مهم منطقه‌یی و فرا منطقه‌یی را از دیگر دلایل حذف غیرقانونی آن‌ها از روی ماهواره هاتبرد بر شمرد.

وی ادامه داد: مدعیان حقوق بشر نشان دادند که ادعای آزادی بیانشان پوچ و تو خالی است و هرگاه منافع‌شان به خطر بیفتد با تمام قوا درصدد محدودسازی آن بر می‌آیند.

حسینی بر پیگیری این موضوع از مجاری حقوقی و از طریق مجامع بین‌المللی تاکید کرد و گفت: دنیای غرب در عصر جهانی شدن اطلاعات با این اقدام نابخردانه خود نشان داد که تا چه حد از فعالیت‌های روشنگرانه جمهوری اسلامی احساس خطر می‌کند و حتی کوچک‌ترین انتقادات را بر نمی‌تابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موج بیداری اسلامی که سراسر جهان اسلام را فراگرفته افزود: این اقدام عجولانه غرب نشان‌دهنده عمق ترس و نگرانی آن‌ها از وحدت و یکپارچگی مسلمان است.

وی تلاشهای صدا و سیمای کشورمان در روشنگری و افشاء توطئهها و سیاهنماییهای استکبار به ویژه در حوادث مهم جهان را دلیل عمده تصمیم غرب دانست و تاکید کرد: این اتفاق از سوی کسانی رخ میدهد که خود مدعی جریان آزاد اطلاعات در دنیا هستند و بارها کشورهای اسلامی را به اعمال محدودیت و سانسور شدید محکوم کردهاند.