به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، محمد شریفی عصر امروز در نشست فصلی خود با خبرنگاران افزود: به مناسبت ۱۳ آبان اجرای دو برنامه زنده موسیقی توسط آموزشگاه موسیقی وحدت و موسسه فرهنگی و هنری تیکا در چالوس در دستور کار قرار دارد که عواید حاصل از اجرای این موسیقی به همشهریان سیل‌زده در بهشهر تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی و هنری انجام شده در سه ماهه تابستان پرداخت و اظهار داشت: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با مشارکت کتابخانه چالوس، اجرای موسیقی زنده توسط آموزشگاه موسیقی وحدت چالوس، گروه فاخته و نیز اجرای موسیقی زنده در سفره‌خانه‌ها، رستوران و مجتمع‌های گردشگری از برنامه‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس در ایام تابستان بود.

وی بیان کرد: همچنین در ایام تابستان دوره آموزشی تئاتر از سوی گروه هنری نگاه با مشارکت ارشاد چالوس در سالن آمفی تئاتر جمعیت هلال احمر چالوس برگزار شد که با استقبال خوبی هم همراه بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس ابراز کرد: در ایام ماه شعبان فعالیت‌های فرهنگی خوبی در سطح شهرستان انجام شد که طی آن هر پنج شب یک بار با مشارکت دفتر امام جمعه و اداره تبلیغات چالوس سخنرانان مطرح کشوری در شهرستان سخنرانی کردند.

شریفی گفت: جنگ بزرگ تابستانه همراه با اجرای موسیقی زنده توسط مجید خراط‌ها خواننده جوان و مطرح کشوری از دیگر برنامه‌های فرهنگی بود که با استقبال بسیار زیاد شهروندان و گردشگران مواجه شد و فضایی بانشاط و مطلوب را ایجاد کرد.

این مسئول تصریح کرد: اولین جلسه شورای عمومی بخش مرزن‌آباد چالوس در محل دفتر امام جمعه برگزار شد که در آینده نزدیک این نشست در کلاردشت نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین همایشی در محکومیت توهین به ساحت مقدس و نورانی پیامبر اسلام با حضور کانون‌های فرهنگی شهرستان چالوس در پایان هفته در مسجد ۱۴ معصوم دهگیری چالوس برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد چالوس عنوان کرد: به‌زودی ساختمانی در جنب ارشاد چالوس برای بهره‌برداری انجمن‌های فرهنگی و هنری در چالوس افتتاح می‌شود تا این انجمن‌ها بتوانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را بیش از پیش گسترش دهند.

وی افزود: مجوز کانون تخصصی ولایت که تنها کانون در سطح استان مازندران است، اخذ شد که در مسجد نورسر مستقر می‌شود.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام ماه محرم گفت: به مناسبت ایام ماه محرم توسط بهترین گروه تعزیه کشوری که حتی در کشورهای آمریکا، اتریش و آلمان و به دعوت ایرانیان مقیم در آنجا اجرای برنامه داشتند در اوایل محرم در چالوس به اجرای برنامه خواهند پرداخت که رایزنی‌های لازم در این باره در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین در ایام محرم نیز شب شعر عاشورایی با مشارکت شعرای بنام و مطرح کشوری در چالوس برگزار می‌شود.

شریفی با بیان اینکه یک آموزشگاه معرق و کیوسک مطبوعاتی در چالوس مجوز فعالیت گرفتند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۱ برای شش واحد چاپخانه مجوز صادر شد و چهار واحد دیگر نیز در نوبت اخذ مجوز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از هنرمندان شهرستان برای بیمه تکمیلی به استان معرفی شدند، تصریح کرد: تاکنون ۲۰ مورد آثار هنری در شهرستان ثبت شد و دو موسسه نیز مجوز فعالیت گرفتند و هفت مورد دیگر نیز در حال گذراندن مراحل اخذ مجوز هستند.

وی گفت: برای کنسرت موسیقی سنتی همایون شجریان در قالب تور کنسرت، چالوس نیز پیشنهاد شده است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال این خواننده مطرح کشوری را برای اجرای موسیقی زنده به چالوس بیاوریم.

وی درباره برخی انتقادات و هجمه‌ها به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چالوس تصریح کرد: عقیده ما بر کار کردن است و دنبال حاشیه‌سازی نیستیم و همواره دست همه منتقدانی که منصفانه ما را نقد کنند به گرمی می‌فشاریم و از انتقادات سازنده و منصفانه مثل همیشه استقبال می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون حتی به نقدهای تند و غیرمنصفانه‌ای هم که در مطبوعات به این اداره شد جوابیه‌ای از طرف ما داده نشد زیرا ما معتقدیم فضای نقد باید باز باشد تا مخالف و موافق بتوانند آزادانه حرف‌های خود را بزنند.

شریفی با بیان اینکه در بیان فعالیت‌های خود شفاف کار کردیم، ادامه داد: ما توانستیم بخش زیادی از فضای فرهنگی و هنری را تلطیف کنیم اما معتقدیم باز هم باید بیشتر کار کنیم.

وی تصریح کرد: درباره برخی هجمههایی که به این اداره شد در فضایی دوستانه توضیحات و پاسخهای خود را بطور شفاف خواهیم داد تا همگان در جریان حقایق قرار گیرند.