به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، مصطفی افضلی‌فرد با اشاره به جلسات نوبت صبح و بعدازظهر کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: پرونده تحقیقات میدانی خیابان ناصرخسرو و کوچه‌های فرعی آن در راستای طرح تبدیل بافت فرسوده این خیابان و خیابان‌های اطراف آن در دستور کار کمیسیون بود که بررسی‌های آن با حضور مسوولین سازمان‌های ذیربط از جمله شهرداری، استان‌داری، وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و درمان و همچنین نیروی انتظامی انجام شد و گزارشات تکمیلی آن در جلسات آینده ارائه می‌شود.

وی در ادامه از بررسی درخواست رییس مجلس در جلسه با روسای کمیسیون‌ها پیرامون تقویت بخش نظارتی مجلس خبر داد و گفت: بحث‌های زیادی در این رابطه صورت گرفت و قرار شد اقداماتی در این راستا صورت گیرد، اول اینکه ۶۸۰ پرونده‌ای که از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم باقی مانده تا پایان سال جاری تعیین‌تکلیف شوند و پرونده‌ای بلاتکلیف باقی نماند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: دومین مورد بحثسوال از کمیسیون‌های مربوطه است که بنا شد براساس وظایف و حدود و اختیارات کمیسیون‌ها، سوال‌های نظارتی طراحی شوند و کمیته‌های پنج‌گانه کمیسیون اصل ۹۰ با سایر کمیسیون‌ها مکاتبه کرده و عملکردشان را در خصوص بخش مورد نظر، قوانین جاری و اجرایی کردن فرمان‌های رهبری استعلام شود.

افضلی‌فرد خاطرنشان کرد: مورد سوم نیز بررسی راهکارهای نظارتی در سه حوزه مشکلات و ضعف‌های قانونی، مشکلات و تغییرات ساختاری و بخش‌های مدیریتی است که قوای سه‌گانه معمولا به آنها مبتلا هستند که البته درباره مباحثمدیریتی به دلیل مطالبه رهبری، فعلا موافق مسایلی همچون استیضاح و سوال نیستیم چراکه کشور نیازمند آرامش است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به بحثدر خصوص تعامل هرچه بیشتر این کمیسیون با فعالان و دستگاه‌های اجرایی کشور تصریح کرد: کمیسیون تصمیم گرفت در همین راستا در آینده با رییس، معاونین و مسوولین بازرسی کل کشور و اتاق بازرگانی تشکیل جلسه دهد.

وی در یادآور شد: نهایتا مقرر شد طرحها و لوایحی که از طریق دولت و قوه قضاییه به صحن مجلس میآیند حتما به کمیسیون اصل ۹۰ آمده و نظر این کمیسیون نیز در خصوص آنها مطرح شود.