به گزارش افکارنیوز، روزنامه کیهان نوشت: «احسان - م» ضمن مقاله در وبسایت رادیو زمانه نوشت: تکلیف اصلاح طلبان معلوم نیست برخی می گویند برگردیم دوم خرداد، برخی دیگر می گویند برگردیم کف خیابان. برخی می گویند وارد فاز براندازی نخواهند شد. عده ای می گویند راهی جز انتخابات نداریم. این نوشتن و گفتن ها جدالی است تا آنها تکلیف خود را بدانند هرچند که اگر تکلیف خود را هم بدانند، باز باید منتظر تعیین تکلیف خودشان از سوی نظام باشند، خواستن آنها حکایت همان شوخی رایج است که «پنجاه درصدش حل است».
وی با اشاره به آلوده شدن طیفی از اصلاح طلبان به خط تحریم انتخابات در سال های اخیر نوشت: سالیانی است که واژه تحریم انتخابات به اردوگاه اصلاح طلبان هم راه پیدا کرده است، از زمانی که صندوق های رای برای آنان دیگر ارمغانی نداشته. در سال ۹۰ شرکت در انتخابات مجلس برای بعضی اصلاح طلبان، چیزی شده بود در حد خیانت. اصلاح طلبان بیرون زندان اما جلسه های خود برای انتخابات را داشتند. جلساتی که از هاشمی رفسنجانی هم درباره آن نظرخواهی شد و او گفت «انتخابات آزاد هم چنان راه حل است.» خبر این جلسات به زندانیان هم رسید. جلساتی که گفته می شود عبدالله نوری مبدع آن بوده. برخی زندانیان از زندان پیام فرستادند و درباره چرایی ماجرا از نوری پرسیدند. نوری اما گفت که مقصودش از شرکت در انتخابات، شرکتی بوده که نظام را در برابر خواسته های اصلاح طلبان به چالش بکشد نه شرکتی که تنها برای تائید نظام باشد. نوری گفت که موضوع شرکت آن گونه که او می خواسته منتفی شده. دیگر اصلاح طلبان هم گفتند که «عدم شرکت فعال» گزینه نهایی است. آن هم آن گونه که باید پیش نرفت و سیدمحمد خاتمی در دماوند مهر انتخابات را به شناسنامه خود زد.
همکار فراری نشریات زنجیره ای با اشاره به اختلاف دو طیف قائل به تحریم انتخابات یا حضور در آن، مشکل ضمانت اجرایی و مشکل هر دو طیف عنوان کرده و افزود: مخالفان بازگشت به خیابان، هزینه های آن را در حالی که حاکمیت همچنان سرپاست و اینکه از ۲۵ بهمن ۸۹ این رویکرد نمودی نداشته مطرح می کنند. در مقابل طرفداران انتخابات، تجربه دوم خرداد و شکست
اصلاحات را در كارنامه دارند و البته بحث تقلب كه مطرح كرده اند. گروه سوم هم دنبال كانديداي اجاره اي در ميان اصولگرايان هستند.