به گزارش افکارنیوزبه نقل از گل، خیلی‌ها وقتی خوبند می‌برند اما ما می‌بریم که خوب شویم! برای بعضی از زخم‌ها –حداقل برای یک مدت - سرپوش کفایت می‌کند! حالا مردم کشورمان باید دوباره به تیم ملی‌شان ایمان بیاورند.



یک

نزدیک به یک ماه پیش، همزمان با پیروزی‌های ارزشمند تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن زمزمه‌های مداومی در باب اینکه برد مقابل چشم بادامی‌ها در فوتبال تکرار نخواهد شد و فوتبال «نمی‌تواند» طعم شکست مقابل ایران را به شرقی‌ها بچشاند میان دیالوگ‌های هموطنان‌مان به گوش می‌رسید. این زمزمه‌ها پس از باخت به لبنان قوت گرفتند اما شب بیست‌وپنجم مهرماه ثابت کرد فوتبال ایران هنوز هم می‌تواند…

دو

وقتی اوضاع اقتصادی جامعه به سامان نیست، وقتی خبرهای خوبی از بازار به گوش نمی‌رسد، وقتی دلار روی فنر سوار می‌شود و می‌پرد، وقتی شادی از طلا کمیاب‌تر می‌شود، این فوتبال است که می‌تواند وارد ماجرا شود و نقش مرهم را بازی کند. تیم ملی حالا پس از مدت‌ها ناکامی در شرایطی به یک پیروزی ارزشمند دست یافته که مردم کشورمان بیشتر و بیشتر از همیشه به آن نیاز داشتند. بچه‌های تیم ملی این بار «وقت‌شناس» بودند.

سه

پس از پیروزی جنجال‌ساز سال ۸۴ تیم ملی برابر ژاپن، دیگر هیچ‌گاه نتوانسته بودیم فاتح نبردی بزرگ در ورزشگاه بزرگ‌مان باشیم. رفته رفته داشتیم به این باور می‌رسیدیم که آزادی بیش از آنکه جهنم رقبایمان باشد جهنم ماست. این بار اما در حضور بیش از ۱۰۰ هزار عاشق، آزادی دوباره به رنگ آرزو‌هایمان در آمد تا سه شنبه‌شب، شب آزادی باشد!

چهار

در کنار تمام انتقادهای سرکوبگرانه و غلو شده پس از باخت تیم ملی به لبنان، تعریف و تمجید اغراق‌آمیز در شرایط فعلی نیز نمی‌تواند به پیشرفت تیم ملی کشورمان کمک کند. حقیقت این است که سفیدپوشان ایران در مقابل کره بازی چندان خوبی ارائه نکردند و به لطف درخشش سیدمهدی رحمتی و رابطه خوب او با تیر دروازه(!) و البته به مدد فرصت‌طلبی جواد نکونام بود که توانستیم همه ۳ امتیاز مسابقه را از آن خود کنیم که با توجه به ده نفره شدن تیم در دقایق ابتدایی نیمهٔ دوم اتفاق ارزشمندی محسوب می‌شود. ضمن این‌که علامت سوال‌های بزرگی که در ترکیب اولیه دیده می‌شد همچنان پابرجاست.

پنج

اشکان و گوچی پس از سال‌ها دوری از ایران امشب از همه ایرانی‌تر بودند! درخشش امشب این دو ستاره بحثانتقاد از ورود بازیکنان دور از وطن به تیم ملی را حداقل برای مدتی طولانی به محاق فرستاد. آن‌ها به کمک رگ ایرانی‌شان توانستند سهم بزرگی در پیروزی دلچسب تیم ملی کشورشان ایفا کنند. «دوستی» که وسط باشد دیگر «دوری» تمام اهمیتش را از دست می‌دهد…

شش

طبیعتا عملکرد سرمربی تیم ملی کشورمان تا به امروز می‌تواند محل نقد باشد. قطعا میان لیست‌ها، ترکیب‌ها و تعویض‌های سی‌کیو اشتباهاتی نیز وجود داشته‌اند و به نظر می‌رسد نوع تفکر این مربی پرتغالی چندان به کار آیندهٔ تیم ملی کشورمان نیاید اما نباید از نکات مثبت کارنامهٔ او با تیم ملی نیز چشم‌پوشی کرد. از جمله همین پیروزی ارزشمند برابر تیمی که یک سال پیش در دوحه تیم ملی‌مان را قورت داده بود! کی‌روش ما را برابر تیمی به پیروزی رساند که خودمان تشخیص داده بودیم برای بردنش باید منتظر شانس و اقبال و ضربات پنالتی باشیم.

هفت

خیلیها وقتی خوبند میبرند اما ما میبریم که خوب شویم! برای بعضی از زخمها -حداقل برای یک مدت- سرپوش کفایت میکند! حالا مردم کشورمان باید دوباره به تیم ملیشان ایمان بیاورند، حالا فوتبالدوستان ایرانی باید باور کنند که چشمبادامیها شکستناپذیر نیستند، اما همهٔ این موضوعات به معنای حل تمام مشکلات فراوان فوتبالفارسی نیست و قرار هم نیست باشد. فعلا باید از همین سرپوش لذت برد تا دغدغههای فراوان زندگی روزمرهٔ ناشی از جبر جغرافیایی برای چند روز کمرنگ شوند...