يك جوان الجزايري روز گذشته با الگو برداري از روش آغاز بحران تونس، در شهر "بوخضرة " ، مركز استان "تبسه " الجزاير با ريختن بنزين بر روي خود اقدام به خودسوزي كرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری " محیط "، علت خودسوزی این جوان الجزایری، پاسخ منفی رئیس شهرداری درباره عدم ایجاد فرصت کاری برای وی و سایر جوانان بیکار بود.

" بوطرفیف محسن "، جوان ۲۷ ساله‌ای که خودکشی کرد، متاهل و پدر دو فرزند بود و نزدیکان وی می گویند که او به همراه ۲۲ جوان دیگر امیدوار بودند که بتوانند شغلی را به دست آورند اما با پاسخ منفی مسئولان روبرو شدند.

منابع خبری افزودند: جوان الجزایری تهدید کرد چنانچه قرارداد کار در معدن با او بسته نشود، خود سوزی می کند اما رئیس شهرداری با تمسخر به وی گفت که چنانچه شجاعت " البوعزیزی " تونسی را دارد، خودسوزی کند.

خودسوزی بوعزیزی در تونس که در اعتراض به بیکاری و وضعیت نامطلوب معیشتی انجام شده بود، موجب شد تا اعتراضات شدیدی در همه مناطق این کشور ایجاد شود و به براندازی دولت " زین العابدین بن علی "، رئیس جمهور تونس منجر شد.

بن علي جمعه گذشته از تونس به عربستان فرار كرد و ناظران معتقدند كه سقوط دولت وي، پيامي براي بسياري از كشورهاي عربي است كه يك خاندان سالهاي طولاني قدرت را در دست دارد.