در نخستین حادثه که شامگاه شنبه به اورژانس گزارش شد امدادگران پس از حضور در محل حادثه سه عضو یک خانواده را یافتند که بر اثر نشت گاز مسموم شده بودند. مصدومان بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند اما فقط یکی از آنها نجات یافت.

به گزارش ایران، در حادثه دیگر که در حوالی میدان «نامجو» در تهران رخ داد. زن و شوهر جوانی در آپارتمان‌شان جان باختند. کارشناسان آتش نشانی علت مرگ را نشت گاز منوکسیدکربن به علت استفاده از یک دودکش برای هود و آبگرمکن و بسته بودن در و پنجره اعلام کردند.

کاهش تلفات آدمکش نامرئی
براساس آمار پزشکی قانونی در هشت ماهه امسال تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور ۹/۲۵ درصد کاهش یافته و از ۳۵۲ تن در سال گذشته به ۲۶۱ تن در سال جاری رسیده است.

به گفته دکتر جابر قره‌داغی - رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی - بیشترین آمار کشته‌های ناشی از مسمومیت با گاز به ترتیب با ۸۰ و ۲۱ کشته در استان‌های تهران و آذربایجان شرقی ثبت شده و در استان کردستان نیز هیچ مورد مرگ ناشی از گازگرفتگی گزارش نشده است.

وی افزود: از دوسال گذشته روند مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور روند نزولی داشته است. به نحوی که این آمار در سال ۱۳۸۷ در مقایسه با سال ۱۳۸۶ حدود ۲۳ درصد و در سال ۱۳۸۸ در مقایسه با سال قبل از آن ۵/۲ درصد کاهش یافته که امیدواریم این روند کاهش تا پایان سال جاری ادامه یابد.