پیدا کردن یک شغل مناسب با درآمدی قابل توجه و شرایط کاری ایده آل، برای بسیاری یک رویای دست نیافتنی به نظر میرسد.

به گزارش تهران امروز: اما در جهانی که زندگی می‌کنیم حتی با سوت زدن یا خوابیدن هم می‌شود درآمد خوبی داشت. سایتی با نام fabjob متخصص معرفی چنین مشاغل باورنکردنی و عجیب است. آنچه در این مطلب می‌خوانید چند مورد از عجیب ترین شغل‌هایی است که توسط این وب سایت پیشنهاد شده اند.


سوت زن: بعد از حرفه «دادزنی» که البته درآمد بالایی هم ندارد این بار نوبت شغل «سوت‌زنی» است. آنهایی که نفسی قوی دارند و توانایی این را دارند که چند ساعتی بی‌وقفه سوت بزنند، می‌توانند به عنوان هنرمندان برجسته درآمد خوبی کسب کنند. این افراد در گروه‌های موسیقی و یا گروه‌های نمایشی استخدام می‌شوند و اگر کمی خوش اقبال باشند می‌توانند مانند «دیوید وینتر» ۵۸ ساله تا آخر عمر یک زندگی تجملی را تجربه کنند.


چرم صاف‌کن: این شغل به مهارت زیادی نیاز دارد و کار راحتی نیست اما درآمد چشمگیری دارد. حتی بهترین چرم‌های جهان هم بعد از مدتی چروک می‌شوند بنابراین صاحبان کفش‌های چرمی گران قیمت به افرادی نیاز دارند که چرم کفش شان را با نوعی ابزار مخصوص فولادی و صمغ درختی خاص و واکس صاف کنند. درواقع برای صاف کردن کفش‌های چرمی چندین هزار دلاری دریافت دستمزد چند صد دلاری در روز منصفانه است.


چرت زن: در حال حاضر افرادی که به راحتی به خواب می‌روند و در خواب به‌طور مرتب رویا می‌بینند با این شانس روبه رو هستند که به عنوان داوطلب مناسب برای تحقیق در مورد پروسه خواب توسط پژوهشگران استخدام شوند. این افراد به آزمایشگاه‌ها و لابراتوارها می‌روند و پس از اتصال چند الکترود به سرشان می‌خوابند و هر وقت هم که بیدار شوند به خانه برمی گردند و برای این کار درآمد خوبی دارند.


بستنی خور: برای داشتن این شغل کافی است فرد بستنی دوست داشته باشد و حس چشایی‌اش هم عالی کار کند. رقابت در صنعت بستنی سازی این روزها آنقدر داغ شده که کمپانی‌ها برای جلب نظر مشتریان به طعم‌ها و مزه‌های جدید در محصولات شان رو آورده اند. در این بین افرادی که می‌توانند با ترکیب مواد مختلف یا طعم‌های متنوع بستنی‌های منحصر به فرد و خوشمزه تولید کنند، کار و بارشان سکه می‌شود. فقط کافی است توان چشیدن پیاپی چند کیلو بستنی را در طول روز داشته باشند.


بو کش: این شغل تقریبا شناخته شده تر از سایر موارد است و به آنهایی که در این حرفه مشغول هستند بینی میگویند. افرادی که شامه قوی و توانایی تشخیص عالی رایحههای مختلف را دارند در کمپانیهای سازنده عطر استخدام میشوند. وظیفه این افراد بو کشیدن رایحههای تولیدی و پیدا کردن رایحهای است که کمپانیهای عطرسازی دیگر مشابهاش را از قبل تولید نکرده اند.