چوب‌خط حوادثشهربازی‌های ایران پر شده است!
افکارنیوز _ گروه اجتماعی:

بر اثر سقوط یک خانواده سه نفره از چرخ و فلک شهربازی ائل‌گلی تبریز، یک نفر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

آنطور که خبرگزاری‌ها در مورد این اتفاق نوشته‌اند در این حادثه یکی از کابین‌های چرخ فلک ائل‌گلی تبریز برگشته که زن حدوداً ۳۸ ساله‌ای بر اثر سقوط در دم جان باخته است. مرد ۴۵ ساله نیز در اثر سقوط به شدت زخمی می‌شود که تا لحظه تنظیم گزارش تحت عمل جراحی است. هنگام برگشتن کابین چرخ فلک پسر بچه ۱۴ ساله میله چرخ فلک را گرفته و این امر مانع سقوط این پسر بچه می‌شود و حال این پسربچه رضایت‌بخش شده.
زن کشته شده و مرد زخمی و پسر بچه عضو یک خانواده بودند.

این اتفاق اولین بار نیست که در سطح کشور اتفاق می‌افتد.
چهارم مرداد ماه امسال هم شکسته شدن یک دستگاه رنجر در شهربازی شورابیل باعثمرگ یک تن شد. در سانحه‌ای مشابه‌ نیز در یکی از شهربازی‌های قم چندی پیش یک تن جان خود را از دست داد.
ترکیدگی سرسره بادی در شهربازی تهرانپارس در سال ۸۶، سقوط ۲ نفر از چرخ‌وفلک پارک ارم در سال ۸۳، سقوط دختر و پسر جوانی به دلیل شکسته شدن میله‌های نگهدارنده بشقاب پرنده بوستان شاهد در سال ۸۷، سقوط صندلی پرنده یکی از شهربازی‌های اطراف تهران در همان سال، مرگ دختر ۱۶ ساله در شهربازی بسیج، سقوط مرگبار دختر نوجوان از ترن هوایی شهربازی ورامین در سال ۹۱ و آسیب دیدن دو نوجوان شیرازی، بر اثر سقوط دستگاه بازی " جامپینگ " در " لوناپارک " شیراز از مهم‌ترین حوادثرخ داده در شهربازی‌ها طی چند سال اخیر هستند.

طی ده سال گذشته تعداد شهربازی‌ها رشد چشمگیری داشته. خرید ارزان قیمت تجهیزات دست دومی از کشورهایی نظیر چین و عدم تخصص کافی افراد نگهدارنده هرچند وقت یکبار حادثه‌ای از این دست را رقم می‌زند و متاسفانه هربار یک بنده‌خدایی به عنوان مقصر معرفی می‌شود یا نمی‌شود دو قضیه فیصله پیدا می‌کند. این در حالی است که حداقل هنگام تفریح مردم، باید امنیت آنان را حفظ کرد.

چوبخط حوادث شهربازي در ايران كمكم از مرز هشدار عبور كرده است و اگر اين وضعيت نابسامان ادامه داشته باشد، شهربازيها با رويگرداني مردم مواجه ميشوند و بازاري تازه براي دبي و آنتاليا فراهم ميشود. حفظ امنيت مردم در هنگام تفريحات يك وظيفه همگاني براي تمام دستگاهها و سازمانهاي مربوط است. در بعضي از اين اتفاقات پيشآمده مسئولين آتش نشاني و سازمانهاي ديگر ادعا كردهاند كه قبلاً هشدارهاي لازم را داده بودند. اي كاش اين هشدارها با همت مسئولين به پلمپ شدن اين واحدهاي غير مجاز بدل شود تا خيلي زود با كمي هزينه و تعمير وسايل مجاز(و در مواردي احتمالاً از رده خارج شدن وسايل پرخطر) امنيت به شهربازيها برگردد.