فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک، درباره بازگشت مهدی هاشمی به ایران گفت: ما از بازگشت مهدی هاشمی به ایران استقبال می کنیم و به وی نیز توصیه می کنیم که به ایران بازگردد تا در دادگاهی به صورت عادلانه محاکمه شده و به اتهامات مطروحه درباره وی رسیدگی شود.

به گزارش بولتن نیوز، وی افزود: به اعتقاد من مهدی هاشمی حلقه مفقوده و کلید اسرار بسیار از حوادثانتخابات ریاست جمهوری و حوادثپس از آن و به عبارتی فتنه ۸۸ و همچنین سرحلقه بخش بسیاری از پرونده های مفاسد اقتصادی است و با بازگشت وی به ایران، بسیاری از پرونده های مهم اقتصادی که بنا به دلائل و مسائلی کار رسیدگی به آن ها به تعویق افتاده، به جریان خواهد افتاد و بازگشت مهدی هاشمی به کشور می‌تواند از تعداد زیادی از پرونده‌های مهم مفاسدسیاسی - اقتصادی دودهه اخیرکشور رمزگشایی کند.

حسنوند در ادامه به خبرنگار بولتن گفت: مهدی هاشمی باید پاسخگوی تمام اتهاماتی که به وی وارد شده باشد. چون اطلاعاتی در دست داریم که مهدی هاشمی در مقاطعی توسط نهادها و دستگاه های امنیتی دستگیر شده و با فشار برخی آزاد شده است که این مسئله نیز می تواند یکی از محورهای رسیدگی به اتهامات مهدی هاشمی باشد.

حسنوند در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره پرونده های اقتصادی و نفتی مهدی هاشمی گفت: پرونده های مهمی در حوزه نفت و مسائل کلان اقتصادی درباره مهمدی هاشمی در دستگاه های نظارتی مانند، سازمان بازرسی، اطلاعات و دیوان محاسبات مطرح و مفتوح است که با بازگشت وی به تمام این پرونده ها رسیدگی و تمام موارد بررسی خواهد شد.

نماینده مردم اندیمشک خاطر نشان کرد: از بازگشت مهدی هاشمی به کشور استقبال کرده و حتی برای وی از فرودگاه تا زندان فرش قرمز پهن می کنیم، و در این صورت علاوه بر محاکمه مهدی هاشمی، با بخش عمده افرادی که در جریان فتنه ۸۸ نقش داشتند نیز برخورد خواهد شد.

این نماینده مردم در پاسخ به سوال «چرا مهدی هاشمی به ایران باز نمی گردد؟ و چرا شرط و شروط برای بازگشت به ایران مطرح می کند؟» گفت: مهدی هاشمی در حال محک زنی و تست است تا ببیند موضع گیری دستگاه قضایی نسبت به این مسئله چیست. به نظر من هم دادستان کل کشور، هم دادستان تهران، معاون اول قوه قضائیه و به طور کلی موضع گیری دستگاه قضایی کشورمان کاملا محکم و قاطع بوده و دستگاه قضایی به طور قاطع اعلام کرده مهدی هاشمی دستگیر و محاکمه خواهد شد.

نکته بعدی این است که آن ها به دنبال امتیاز گیری هستند یعنی در مقابل برخی پرونده ها و برخی موضوعات به دنبال آن هستند که امتیاز گیری کرده تا بتوانند نظام را به چالش بکشند که این اقدام آن ها کاملا مرموزانه بوده و به عبارت بهتر فتنه جدیدی هست که به دنبال آن هستند.

البته به عقیده من، مهدی هاشمی به ظاهر اعلام می کند که به ایران باز می گردد چرا که خودش بهتر از همه به عمق جرایم خودش واقف است و مهدی هاشمی می داند که اگر به ایران بازگردد به سادگی از دست دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی خلاص نخواهد شد.

حسنوند در خصوص نقش قوه قضائیه در در خصوص برخورد با سران فتنه نیز گفت: به نظر من باید افراد، قوه قضائیه بسته به اتهاماتی که در رابطه با آن ها مطرح هست، برخورد قانونی و شایسته را با آن ها انجام بدهد تا بازدارنگی مناسب را نیز داشته باشد.

اکنون نیز در جامعه اکنون آمادگی وجود دارد تا با افرادی که باعث بوجود آمدن مسائل پس از انتخابات و فتنه ۸۸ شدند، تا جایی که گستاخی به حدی برسد که دشمنان از این فضا استفاده و به ترور نیز دست بزنندبرخورد کند. به اعتقاد من اغتشاشات پس از انتخابات سبب شد تا فضا برای اعمال تروریستی مخالفان نظام و انقلاب فراهم شود و افرادی که به هر نحو در این مسائل نقش داشتند در تمام این اقدامات و گستاخی دشمن دخیل هستند چرا که باعث شدند طمع دشمن برای نظام اسلامی بیشتر شود.