به گزارش فارس محمود احمدینژاد عصر امروز طی مراسمی در افتتاح سامانه الكترونیك ارتباط مردم و دولت سامدبا بیان اینكه بحث مردم از نگاه ما یك بحث مبانی و اصولی است در خصوص این موضوع گفت: همه انسانها محترمند البته ممكن است قلیلی از انسانها باشند كه آنقدر در جهت انحطاط حركت كرده باشند كه از دایره انسانیت خارج شوند.

وی یادآور شد: برخی‌ها هستند به قدری خود را از مردم دور می‌کنند که از مشکلات مردم باخبر نبوده و احساس وظیفه نکنند که باید گفت آنها از انسانیت دور هستند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به خاطره‌ای از زمان حضور خود در شهرداری تهران گفت: در زمان شهرداری ملاقات‌های مردمی گاها چندین ساعت به طول می‌انجامید یکی از دوستان بعد از چند روز از این موضوع خسته شده بود که یکی دیگر از دوستانمان به او گفت این نامه‌ها برگه عبور به مراتب عالی انسانیت است. بنابراین بالاترین مجاهدت در راه خدا، خدمت به مردم است.

احمدی‌نژاد افزود: این دولت، دولت مردمی است و هرچه مردمی‌تر باشد، موفق‌تر، انسانی‌تر و متعالی‌تر است. " اینکه برخی‌ها می‌گویند چرا به ریز به ریز نامه‌های مردمی رسیدگی می‌کنیم این حرفها برای آدم‌های شکم‌سیر است که متوجه نیستند در این عالم چه می‌گذرد در حالی که بعضی وقت‌ها باز کردن گره از کار یک نفر موجب باز شدن گره از کار ۵۰ خانواده می‌شود و این سلسله مراتب ادامه دارد. "

وی همچنین خاطرنشان کرد: من ترجیح می‌دهم هزار ساعت با پابرهنه‌ها بنشینم ولی یک ساعت با مدعیان بی‌خاصیت کاری نداشته باشم.

احمدی نژاد همچنین با تأکید مجدد بر لزوم خدمت به مردم گفت: بنده حاضرم برای به ظاهر پایین ترین مردم جامعه خدمت کرده و در خانه‌شان کارگری کنم اما با افراد بریده از مردم و مدعی ملاقات نداشته باشم. " سخت‌ترین جلسات برای من ملاقات با مدعیان بریده از مردم است. "
احمدی نژاد با بیان اینکه بالاترین مجاهدت در راه خدا خدمت به مردم است خطاب به دست اندرکاران سامانه الکترونیک ارتباط مردم و دولت اظهار داشت: الان که این سیستم را راه‌اندازی کردیم حال وقت آن است که سطح خدمات، سرعت و کیفیت را بالا ببریم چرا که بخش پیگیری و نظارت در این قسمت بسیار قوی باشد. "

وی در پایان سخنان خود نیز از مسئولین سراسر کشور خواستار توجه به حل مشکلات مردم شده و اظهار داشت: این از قانون‌نویسی اومانیستی است که همه را دزد می‌پندارند و بعد قانون می‌نویسند در حالی که اسلام این را نمی‌گوید بنابراین مسئولان باید به کار مردم توجه و رسیدگی کنند.

رئیس جمهور تأکید کرد: باید به روزی برسیم که انسانها جز خدای متعال به شخص دیگری نیازمند نباشد و آن روز نزدیک است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم ابتدا محمدهاشم غروی رئیس مرکز ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری گزارشی از فعالیت این مرکز ارائه کرد و در پایان این مراسم نیز رئیس جمهور تمبر ارتباط مردم و دولت را رونمایی و مطلبی به یادگار بر روی آن نوشت.
همچنین در این مراسم از کتاب ارتباطات مردمی در دولت نهم و دهم(تلاش برای گسترش عدالت) با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

سامد چیست؟

سیستم سامانه الکترونیک ارتباط مردم با دولت به نام سامد عصر امروز دوشنبه با حضور رییس‌جمهور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت.

این سامانه از کانال‌های مختلف، ارتباط مردم سراسر کشور را با دولتمردان برقرار می‌کند و مردم از طریق تماس با شماره گویای ۱۱۱ و به صورت حضوری و اینترنتی(از طریق سایت samaad. ir) همچنین ارسال فکس مشکلات خود را با دولتمردان در میان می‌گذارند.

از این پس به وسیله این سیستم و پس از گرفتن اطلاعات و انجام کارهای کارشناسی این اطلاعات برای انجام کارهای مربوطه به دستگاه‌های ذیربط و استان‌ها ارجاع می‌شود. این سیستم قابلیت پیگیری و نظارت بر انجام کارهای مربوطه را دارد و همچنین درخواست کنندگان می‌توانند از آخرین وضعیت نامه خود باخبر شوند.

از جمله اهداف این طرح، ایجاد ارتباط بیشتر بین مردم و دولت، ارتقای سطح پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به مردم، افزایش میزان رضایت‌مندی مردم از خدمات عمومی، توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات، ایجاد بستر مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت، تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوطه، پاسخگویی سریع و رسیدگی موثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آن‌ها، افزایش نظارت مردمی بر نحوه ارائه خدمات دولتی و … است.

در مراسم افتتاح این سامانه، میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور، وزیر ارتباطات، وزیر کشور، وزیر مسکن و تعدادی از مسوولان مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری حضور دارند.

این سامانه از طرف مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ایجاد و راه‌اندازی شده است.