به گزارش افکارنیوز،حجتالاسلام والمسلمین سید محمد صادقی امروز در گفتوگو با فارس در قم به تبیین و تشریح برنامههای دهه ولایت آستان مقدس کریمه اهل بیت پرداخت و بیان کرد: این برنامهها از سوم آبان ماه سال جاری با آیین غبار روبی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شده و این مکان مقدس برای برگزاری مراسم پرفیض دعای عرفه و دهه ولایت آماده شد.

وی با اشاره به برگزاری دعای پرفیض عرفه در حرم کریمه اهل بیت(س) افزود: مانند سال‌های گذشته امسال نیز روز عرفه، آیین پر فیض دعای عرفه، ساعت ۱۴ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و مداحی سید مهدی میرداماد در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) از دیگر برنامه‌های روز عرفه را برگزاری میزگرد تخصصی غدیر و ولایت عنوان کرد و گفت: این ویژه برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز عید سعید قربان روز جمعه در حرم ‌حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد، تصریح کرد: نماز عید سعید قربان امسال رأس ساعت هشت صبح، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(س) اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در دهه ولایت خبر داد و گفت: محافل انس با قرآن کریم، پنجم و دوازدهم آبان ‌ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آیین‌های جشن دهه ولایت در حرم حضرت معصومه(س) گفت: این مراسم با سخنرانی اساتید حوزه و مدیحه سرایی مداحان اهل ‌بیت(ع) در دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید غدیر هر روز بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های دهه ولایت را تجدید بیعت خادمین با مراجع تقلید و برگزاری جشن تکلیف دو هزار دانش‌آموز پسر در سالروز شهادت حسین فهمیده خبر داد.

وی از دیگر برنامه‌های این دهه را جشن‌ شبانه در صحن صاحب‌ الزمان حرم مطهر، ویژه کودکان همراه با پویانمایی، نمایش‌های تصویری، غرفه‌های نقاشی و… بعد از نماز مغرب و عشا در ایام دهه کرامت عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها از جمله برنامه‌هایی هستند که به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

صادقی از دیگر ویژه برنامه‌های حرم مطهر را برگزاری همایش سادات دانشجو در روز ‌سه‌شنبه نهم آبان ماه در شبستان امام خمینی و قرائت خطبه غدیر با سخنرانی حجت‌الاسلام اویسی در روز عید غدیر بعد از نماز ظهر و عصر در حرم مطهر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: تورهای حرمگردی، برگزاری حلقههای معرفت با موضوع ولایت در رواق معرفت حرم مطهر، مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر ویژه پنج هزار دانشآموز از دیگر برنامههای دهه ولایت به شمار میرود.