درخواست شورای امنیت از گروه های سوری

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا و به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا‌) وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی تحت عنوان " لواء الاسلام " دست به کشتار مردم در شهر دوما واقع در اطراف دمشق زدند و اقدامات این گروه‌های تروریستی نیازمند مداخله نهادهای سازمان ملل و مبارزه با تروریسم است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: سوریه از شورای امنیت، ‌ سازمان ملل، ‌ شورای حقوق بشر و کمیسیون عالی حقوق بشر می‌خواهد تا اطلاعات تایید شده در خصوص اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح علیه مردم سوریه و نقض حقوق بشر توسط آنها را بررسی کنند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه گزارش داد: گروه‌های تروریستی همواره به فکر ریختن خون مردم سوریه هستند و همواره این کشتارها دقیقا قبل از جلسات شورای امنیت در خصوص سوریه صورت می‌گیرد. گروه لواء السلام در شهر دوما دست به کشتن ۲۵ تن از شهروندان سوریه که بین آنها کودکان و زنان دیده می‌شوند، زده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: جنایت مذکور در منطقه‌ای صورت می‌گیرد که نیروهای ارتش سوریه در آنجا حضور ندارند و تنها گروه‌های تروریستی در این منطقه فعالیت می‌کنند. سوریه از شورای امنیت و نهادهای مربوطه می‌خواهد تا عوامل این جنایت را محاکمه کرده و مانع تکرار آن شوند.

از سوی دیگر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یکی از خیابان‌ها پررفت و آمد دمشق دست کم چهار کشته و ۱۱ زخمی برجای گذاشت.

این در حالی است که شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای در نشست خود از درخواست اخضر الابراهیمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه مبنی بر آتش بس در این کشور در عید قربان حمایت کرد.

شورای امنیت همچنین از تمام گروه‌ها خواست تا برای دستیابی به آتش بس پایدار در سوریه تلاش کنند.

از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا اخبار منتشر شده از سوی مسئولان روسی مبنی بر ارسال موشک‌های استینگر از سوی آمریکا به سوریه را رد کرد و اعلام کرد که راهکار حل و فصل درگیری‌ها در سوریه تحریم است نه گزینه نظامی.

لئون پانه‌تا نیز عنوان داشت که اطلاعاتی در خصوص ارسال این موشک‌ها به سوریه ندارد. ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز تاکید کرد که این کشور هیچ موشکی از هیچ نوع به سوریه ارسال نکرده است.

این در حالی است که احمد بن حلی، معاون دبیر کل اتحادیه عرب عنوان داشت دمشق موافقت خود را با آتش بس در عید قربان به اخضرالابراهیمی ابلاغ کرده و اتحادیه عرب منتظر است تا این موافقت به صورت رسمی اعلام شود.