حمله نیروهای بحرینی به ۵۰ خانه در العکر



افکارنیوز

: «فلاح ربیع» عضو انجمن حقوق بشر بحرین در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: رژیم آل خلیفه مسئول جنایت در العکر و اوضاع آن است، به ویژه اکنون که نیروهای امنیتی با محاصره این شهرک، همچنان مانع زندگی طبیعی مردم شده‌اند.

ربیع گفت: نیروهای وزارت کشور به بیش از ۵۰ منزل حمله کرده و صاحبانش را به خاطر مسائل طایفه ای مورد اهانت قرار داده و به منظور جلوگیری از مداوای مجروحان، داروهای شهر را دزدیدند.

وی ادامه داد: تعداد نیروهای پلیس که شهرک را محاصره کرده اند دویست نفر همراه ۴۰ دستگاه خودروی جیپ و خودروهای دیگر و ۱۲ دستگاه زره پوش است که ترکیه آن را در چارچوب توافقنامه همکاری نظامی به رژیم بحرین اعطا کرده است.

ربیع از آل خلیفه خواست به سازمانهای حقوقی بین المللی اجازه دهد جهت تحقیق درباره جزییات قتل یک پلیس در این منطقه به بحرین سفر کنند، خصوصا که وزارت کشور بحرین بر خلاف گذشته، جسد را به سرعت دفن کرد لذا تردیدهای زیادی درباره داستان اعلام شده از سوی وزارت کشور وجود دارد.

وی افزود: انجمن حقوق بشر، جمعیت حقوق بشر، جمعیت جوانان حقوق بشر و مرکز حقوق بشر بحرین در کنار جمعیت حقوق بشر فلسطین کمک فوری کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی صلیب سرخ به منظور توقف این محاصره امنیتی و تامین حمایت انسانی از اهالی العکر را خواستار شده اند.

وی خواستار محاکمه راشد عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین در دادگاه جنایی بین المللی به خاطر نقض حقوق بشر در العکر و دست داشتن وی در جنایات ضد بشری شد و گفت: نیروهای امنیتی مانع از رفتن بیماران به بیمارستان، کودکان به مدرسه و مردم به سر کار می شوند.

در همین خصوص، هشام الصباغ از رهبران جمعیت العمل الاسلامی نیز با اشاره به جلوگیری آل خلیفه از ورود نمایندگان سازمانهای مدافع حقوق بشر به العکر، از سکوت جامعه جهانی در برابر این محاصره قرون وسطایی انتقاد کرد.

الصباغ افزود: گرچه به برخی شهروندان و زنان اجازه ورود و خروج داده شده اما شهر همچنان محاصره بوده و کسی اجازه ورود به آن به منظور رفع نیازها را ندارد وعلاوه بر آن هر فردی که به العکر وارد یا از آن خارج شود، مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی گفت: سفارتهای خارجی در بحرین همچنان موضعی ضعیف و غیرانسانی اتخاذ کرده و حتی پس از فشار مخالفان به سازمان ملل متحد و تسلیم نامه اعتراض آمیز به نماینده سازمان، هیچ اقدامی برای شکستن محاصره انجام ندادند.

نیروهای امنیتی رژیم بحرین با حمایت ارتش رژیم سعودی شهرک العکر را به شدت محاصره کرده و در اطراف آن مستقر شده اند و از ورود و خروج مردم جلوگیری می کنند.

این اقدام بعد از درگیری نیروهای امنیتی رژیم بحرین با شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیزی روی داد که مردم در آن خواستار آزادی پزشکان بازداشت شده بودند.

در این سرکوبگری رژیم بحرین تعداد زیادی از تظاهرات کنندگان به شدت زخمی شدند.

منابع خبری از وخامت اوضاع انسانی شهرک العکر بحرین و ادامه روند بازداشت ها و ضرب و جرح مردم در این شهرک خبر می دهند.

نیروهای امنیتی بحرین تعداد زیادی از شهروندان را در شهرک العکر بازداشت کرده و برفراز بام برخی خانه ها مستقر شده اند.

شهرک العکر بحرین از پنجشنبه گذشته در محاصره نیروهای امنیتی رژیم بحرین قرار دارد.

منابع آگاه گفتند که نیروهای رژیم بحرین به شهروندان اهانت می کنند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می دهند.

بحرین از بیش از یکسال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.